Is een sinaasappel morgen nog lekker als ik hem vandaag schil?

Als ik een sinaasappel vanavond schil is hij dan morgenvroeg (eventueel middag) nog lekker? Of vergaat dan de smaak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Ja hoor dat gaat nog wel. Even in aluminiumfolie verpakken en in de koelkast bewaren. Ook kun je hem in plasticfolie verpakt in de koelkast leggen. De smaak zal nog best meevallen alleen kan hij iets uitdrogen.

Maar vers geschild is natuurlijk altijd het lekkerst.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind aluminiumfolie geen goede keus in de keuken, te milieuonvriendelijk.
Als je 'm in een afgesloten plastic bakje in de koelkast bewaart blijft de smaak gewoon goed.
Amadea
11 jaar geleden
Als je hem goed verpakt en koel bewaart zal de smaak nog net zo goed zijn. Er is echter een ding nadelig; het vitaminebehoud neemt af en dat is natuurlijk wel jammer.
Van fruit heb je de meeste profijt als je ze kort voor consumptie pas schoonmaakt/schilt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen tijd is onzin. Je kunt altijd eerder op staan dan heb je tijd zat.
Ik zou 2 minuten eerder opstaan en dan de sinaasappel in de ochtend schillen. In aluminiumfolie verpakken na het schillen lijkt me geen goed idee omdat de zuren van de sinaasappel zorgen voor smaakafgifte van het aluminium en dat is echt niet lekker.