Welk merk babyvoeding heeft veel vegetarische varianten?

Als ik in de winkel kijk, voegen de meeste merken babyvoeding na een bepaalde leeftijd vlees toe aan de voeding. Maar wij zijn vegetariërs en willen ons kind ook geen dieren laten eten.

Natuurlijk kunnen we zelf ook maaltijden maken, maar zo'n potje is soms best handig. Maar welke potjes kunnen we dan het beste hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (5)

in natuurvoedingszaken kun je over het algemeen wel potjes krijgen zonder vlees kijk daar eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je zelf gewend bent vegetarisch te eten, kun je dat gewoon blijven doen als je kinderen krijgt. Als je je kind maar gezonde voeding geeft en erop let dat hij voldoende ijzer en vitamine B12 binnenkrijgt.
Het opnemen van plantaardig ijzer gaat minder gemakkelijk dan ijzer uit dierlijke producten.
Vitamine C stimuleert de opname van plantaardig ijzer. Het is daarom verstandig om bij een maaltijd met een vleesvervanger ook groente of fruit te geven. Verder komt ijzer ook voor in brood, graanproducten en peulvruchten.
Omdat elke dag vlees niet nodig is, heeft Olvarit ook maaltijden voor baby’s vanaf 6 maanden zonder vlees (vegetarisch). Ook deze maaltijden zijn heel fijn, omdat de meeste kinderen zich nog geen raad weten met stukjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede naam binnen de potjes babyvoeding heeft Nutricia met zijn potjes Olvarit. Op de potjes staan symbolen voor: vlees, gevogelte, vis, vegetarisch en fruit.

Voor meer informatie over baby's en vegetarisch eten: zie link 2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gisteren Keuringsdienst van Waarde gezien? Kijk anders even op uitzendinggemist. Gewoon zelf maken en dan veel. Rest per portie invriezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de natuurwinkel verkrijgbaar Biobim.