Wie weet er een simpel vegetarisch weekmenu, voor een huishouden van 1 persoon?

Ik ben nu veel tijd en geld kwijt aan boodschappen doen en gooi veel weg...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

N heel week menu? Ben je vegetarier? Of wil je geen vlees meer kopen omdat alles op 2 of meer personen gericht is..aardappels zijn goed te bewaren,gekookt i/d koelkast dus kook je 'n hoeveelheid voor 3 dagen,de 1ste dag eet je ze gekookt,met spinazie en 'n kaasbroodje(dikke boterham met kaas ertussen bakken i/d koekenpan tot de kaas smelt),de 2de bak je n deel op met 'n uitje..daar maak je n knof-yoghurtsausje bij en sla met n ei erdoor..dag drie draai je er puree van en kan je 'n ovenschoteltje maken met champions;prei,tomaat en n uitje natuurlijk,dan meng je 'n ei met wat melk of room en geraspte kaas voor de binding en n mooi korstje. De tweede helft van de week kook je 'n grote pan rijst waar je ook heel makkelijk mee kunt varieeren..gebakken rijst met groenten (nasi) rijst met linzen;met gebakken banaan;rijst koekjes (hartig) of met indische eieren in tomatensaus (eieren zachtgekookt en afgekoeld,ui bakken i/d koekenpan,knof erbij,sambal bij en ook n flinke scheut ketjub..even goed bakken met wat water,koriander en laospoeder erbij,beetje citroen en dan de eieren pellen,over de lengte halveren en met de dooier in de saus leggen en even smoren)slaatje erbij van komkommer of boontjes en ga zo maar door.En probeer de markt 's..dat kan 'n hoop schelen. Toegevoegd na 1 minuut: Als je toch vlees wil eten ga je naar de slager.

je kunt gewoon aardappelen groente en een vleesvervanger zoals vales nemen. je kunt als je te veel hebt gemaakt misschien wat in de vriezer stoppen zodat je een andere dag een makkie hebt en het alsnog kan opwarmen. zo voorkom je ieder geval dat je veel moet weggooien.

Hier heb ik een voorbeeld van een goed recept. Voordeel van dit gerecht is dat het van te voren gemaakt kan worden en afbereid in de oven. Ook ideaal om kliekjes in te verwerken. Je kunt er dus resten in verwerken, die je nu niet meer weg hoeft te gooien. Je kunt er twee dagen van eten. Of kleinere hoeveelheid maken, aangepast aan jouw behoefte. http://www.champignonidee.nl/recipes/?fuseaction=detail&recipes_ID=9280e6f0-1372-cdcc-ef25-41078251dfdd&page=1 En hier staan complete weekmenu's, maar die zijn meestal voor meer personen. http://www.vega-menu.com/ Ook hier weer een ovenschotel, waar je twee dagen van kan eten. Of je maakt twee porties en vriest een portie in. http://www.yunomi.nl/recipe/ovenschotel-van-witlof-met-ham-kaassaus

Conserveren Wat ik zelf vaak doe is voor meerdere dagen koken. D.w.z. kook 1 gerecht voor 1 of 2 dagen en vries een portie in of eet het de volgende dag. Budget koken Kijk altijd uit naar aanbiedingen en welke groente je meeneemt. Als een recept zegt dat je een bepaald soort groente nodig hebt, kun je dat best vervangen door een ander als dat goedkoper is (d.w.z. in een pasta saus met tomaat kun je in plaats van courgette best prei of witlof doen). Groot verpakkingen zijn af te raden in je eentje, mits je een goede vriezer hebt. Het is fijn om altijd basis ingrediënten op voorraad te hebben zoals blikjes tomatenpuree, kruiden, pannenkoekenmix, rijst, pasta, noodles, bouillon etc. Ook moet je er rekening mee houden dat je niet elke dag vlees vervangers hoeft te eten; als je ei, bonen of kaas in je voeding hebt krijg je ook al best wat goede stoffen binnen. Recepten Pasta Een aantal simpele pasta gerechten zijn: - Penne met kaassaus (kook pasta en zet op laag vuur wat room in een pan en los daar kaas in op, je kan er ook basilicum aan toe voegen als je dat toevallig hebt. - Pasta met tomatensaus en groente (koop een aantal groentes (prei, paprika, witlof, courgette of aubergine etc.) en een blik met tomatenblokjes en bak de groentes terwijl je de pasta kookt. Giet daarna de tomatenblokjes bij de groente op laag vuur (kan je nog afblussen met wijn). Kruid het met zout, peper en italiaanse kruiden naar smaak. Je kunt hier veel aan toe voegen naar eigen budget/voorraad (mozzarella, room, olijven, kappertjes, zongedroogde tomaatjes) - Pasta met room spinazie (simpelste recept ooit. Koop spinazieblokjes (of verse) kook/ontdooi de spinazie, bak wat champignons en voeg ze bij de spinazie. Voeg dan een bakje roomkruidenkaas toe, kook pasta en je bent klaar. Rijst - Vega Stroganoff (bak champignons, een paprika (in blokjes) en tofublokjes, zet het vuur laag en voeg een beetje room en een blikje tomatenpuree toe. Kruid het geheel met een beetje peper, zout en flink wat paprika poeder. Kook rijst en serveer dat erbij. Aardappels - Hutspot (koop een zakje hutspot groente en voeg er naar gevoel aardappels bij. ong. 10 minuten laten koken, afgieten en door elkaar stampen. Ik vind het zelf altijd lekker met kidneybonen en geraspte kaas erdoor gemengd. Ik hoop dat je iets kan met deze tips, je vindt er vanzelf wel handigheid in en wordt steeds creatiever qua recepten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100