Wat zijn de juiste kruiden voor bepaalde groenten?

En dan heb ik het over koude groenten.
Soms heb ik eens zin om 's avonds schijfjes komkommer te eten voor de TV maar dan mis ik kruiden om het net iets pittiger te maken.
Of hetzelfde met sla en tomaat en..en.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K

Het beste antwoord

Er bestaat een kruidenwijzer. Je kiest een groente, draait aan de schijf en er verschijnen kruiden die je bij de betreffende groente kunt gebruiken. Leuk om in je keuken te hangen. Geen idee of ze nog te koop zijn, heb ze weleens gezien in reformwinkel. Oh hier ze zijn nog te koop, zie link!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt, hier kan ik wat mee

Andere antwoorden (7)

als je dit een paar uur van te voren maakt :komkommer even in een beetje azijn leggen met een schepje suiker en beetje pikant...heerlijk
sla kan je ook lekker maken door er citroen over uit te knijpen en zout erover strooien ...lekker
tomaten worden lekker door teentje knoflook fijn snijden beetje olie en oregano erover dan sneetje brood inwrijven met knolook en in de pan beetje grillen daaroverheen de tomaten met wat ik eerder schreef en dan heb je iets lekker te eten voor de tv
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een beetje durf hebt, dan koop eens wat verschillende kruiden en experimenteer eens. Met of zonder hulp van kruidenwijzers op internet, of gekocht in een kookwinkel ofzo.
met paprika, kerrie, gember koriander
of/en majoraan, basilicum, tijm kom je al een heel eind
13 jaar geleden
Aromat van Knorr, dat is een smaakverfijner voor alle salades en ik zorg ervoor dat ik het altijd in huis heb want het is superlekker op alle salades, komkommer, tomaten enz.

Knorr Aromat smaakverfijner is een rijk bouquet van kruiden en specerijen, zorgvuldig geselecteerd om vele gerechten op een verfijnde manier op smaak te brengen, zoals soep, saus, ei- en vleesgerechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Dit valt meer onder gekruid zout. 65% is smaak of draagstof. In de overige 35 % zijn kruiden verwerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal wel zo zijn misschien maar ons gezin kan niet zonder en het gaat in en op elke salade, heerlijk.
Wat ik je kan aanraden is een lekker pittige dipsaus te maken. Dan blijft het een zeer verantwoorde snack, maar zit er iets meer smaak aan.

Recept voor dipsaus:

Ingrediënten:
2 flinke eetlepels magere kwark
1 mespuntje zoete paprikapoeder
1 mespuntje gedroogde munt
1 mespuntje gedroogde dille
½ mespuntje chilipoeder
1 mespuntje zout
½ theelepel gepureerde knoflook (of mespuntje knoflookpoeder)
1 theelepel suiker of zoetstof (bij vloeibare zoetstof is 1 druppel genoeg!)

Bereidingswijze: Meng alle ingrediënten goed door elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dille is erg lekker bij komkommer, of basilicum bij tomaat. En als je van echt pittig houdt, neem dan een jalapeno-pepertje met wat verse koriander of een milde sambalsoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat erg lekker is ; een scheutje zoete chilisaus door de komkommer mengen.
Met een molentje zeezout , 4 seizoenenpeper en knoflook peper kom je ook een heel eind. Ze zijn in elke supermarkt te koop. vers gemalen kruiden smaken intenser.
Je kunt ze over vrijwel elke groente malen, vooral tomaten
smaken goed met peper en zout eroverheen. Erg lekker is overigens wat suiker op tomatenplakjes te strooien, zelfs op brood.
13 jaar geleden
Bij een komkommer is dragon erg lekker:

http://www.bikergc.be/dragon.html

Bij tomaat basilicum, maar ook platte peterselie kan goed.

(RJ)