Waar vindt het gebruik van soep als voorgerecht zijn oorsprong en wat is de achterliggende hiervan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Soep bestaat al sinds de prehistorie. Als je water in een pan laat koken en er diverse ingrediënten aan toevoegt , zal de smaak van de ingrediënten zich met het water mengen en heb je eigenlijk al soep.

Een lichte soep wordt vaak gebruikt als voorgerecht om de smaakpapillen te stimuleren en een lekkere trek te creëren. Een kippensoep of een heldere groentesoep is een goede starter.

Soepen zoals erwtensoep, bruine bonensoep en broodsoepen zijn ideaal voor een maaltijd. Ze zijn erg gevuld en zwaar maar erg lekker. Zulke maaltijdsoepen worden vaak in de koude wintertijd gegeten.
Dus: toen we het zo goed kregen dat er meerdere gangen mogelijk waren bij het eten werd een lichte soep gebruikt als voorgerecht om de smaakpapillen te stimuleren en een lekkere trek te creëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soep werd en wordt nog steeds gebruikt als geneeskrachtig middel, denk maar aan bouillon voor zieken: aansterkend
De Joodse kippensoep schijnt goed te zijn tegen griep