Wat is het bloedgroep dieet,en val je er werkelijk van af?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Het bloedgroepdieet (zie onderstaande link) is gebaseerd op de stelling dat mensen met een bepaalde bloedgroep bepaalde voedingsstoffen beter/slechter verdragen dan andere. Of het werkt? Net als bij andere diëten geldt: als je het de rest van je leven volhoudt werkt het!
Gezonde voeding, veel bewegen en af en toe lekker eten waar je zin in hebt kun je langer volhouden dan een dieet en is dus veel effectiever!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het bloedgroep dieet is een dieet dat gebaseerd is op welke type bloedgroep je hebt, het is een eenvoudig principe. Eet alleen voedingsmiddelen die verenigbaar zijn met de bloedgroep. Er is geen sprake van "slecht " of "goed " voedsel, maar voedsel dat wel of niet bij de bloedgroep past. Als u uw eetpatroon aanpast met de voedingsmiddelen die beter bij je bloedgroep passen, zal uw lichaam beter kunnen functioneren en zult u zich beter voelen. maar of je er echt van afvalt geloof ik niks van
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals al eerder verteld het is een dieet waarbij je je eetpatroon aanpast aan je bloedgroep. Het onderzoek waar het op gebaseerd is, is wel erg schimmig. Het is gebaseerd op zeer losse feiten en waarschijnlijk werkt het niet. Daarom post ik dit antwoord even als waarschuwing. Het is natuurlijk je eigen keuze om het dieet te volgen maar de beste manier om af te vallen is gezonde dingen eten en veel bewegen. Zie onder bron over de pseudo-wetenschap achter het bloedgroep dieet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het Bloedgroepdieet gaat uit van de veronderstelling dat elke bloedgroep, afhankelijk van het type (A, B, AB of O), bepaalde voedingsstoffen in meerdere en in mindere mate nodig heeft. Het dieet kent per doelgroep verschillende doseringen voor bepaalde voedingsstoffen en relativeert zodoende het begrip gezonde voeding in enige mate. Zo dient iemand met, volgens de principes van het Bloedgroepdieet, bloedgroep 0 koolhydraten te mijden en zo wordt zuivel alleen goed verdragen door personen met bloedgroep B en AB, dit zijn slechts enkele voorbeelden.
De theorie is gebaseerd op het idee dat naarmate volkeren zich over aarde verspreidden, de bloedgroep zich langzaam aanpaste aan het leef- en voedingspatroon van de mens (o.a. jager-verzamelaar, nomade, veehouder), zodat uiteindelijk verschillende bloedgroepen ontstonden. Het dieet zou zich moeten aanpassen aan de geschiktheid van het voedsel voor de specifieke bloedgroep.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is simpel, probeert voedingsmiddelen te mijden die onverenigbaar zijn met de bloedgroep. Er is dus geen “slecht” of “goed” voedsel, maar wel voedsel dat wel of niet bij je bloedgroep past. Het vermijden van voeding die afweerreacties oproept levert een belangrijke bijdrage aan het ontlasten van het systeem. Dit heeft tot gevolg dat het immuunsysteem wordt versterkt, men energieker en minder snel moe is, de stofwisseling verbetert met gewichtsverlies
als gevolg. Met het bloedgroepdieet wordt
dus meer recht gedaan aan de onderlinge verschillen tussen mensen. Of je ervan afvalt is niet 100% gegarandeerd, wel eet je voedsel wat beter bij je lichaam past en wordt je stofwisseling veel beter.