welke kleur heeft mensenvlees?

graag bronnen erbij!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mensenvlees is het beste te vergelijken met varkensvlees qua kleur en structuur, maar er zijn verschillen... Normaal gesproken zie je varkensvlees in een supermarkt, en dat komt van een varken dat helemaal leeg is gebloed tijdens het slachten. Als je kijkt naar een medisch programma waar je een chirurg aan het werkt ziet, dan zie je doorgaans vlees van een levend mens, en dat is goed doorbloed spierweefsel. Als je een mens leeg zou laten bloeden, dan zou zijn vlees nog lichter van kleur zijn dan van een varken. Daarnaast heb je grote verschillen afhankelijk van welk spier je kijkt, leeftijd (hoe ouder hoe donkerder, precies hetzelfde bij dier en mens), eetgewoonten (van mens of dier), gezondheidstatus, enz. Het vetweefsel van een mens is relatief licht van kleur, maar bij oudere mensen wordt het steeds donkerder (geel of licht grijs) Hele kleine kinderen hebben juist roze vetweefsel. Zelf ben ik dierenarts (genoeg dierenvlees gezien, levend en dood!), maar ik heb ook met eigen ogen chirurgische ingrepen bij mensen gezien, en ook kadavers bestemd voor sectie, dus heb ik informatie van eerste hand. Niet echt smakelijk, maar wel betrouwbaar. Wie mensenvlees heeft gegeten (zelf ken ik niemand!), beweert dat de smaak zoetig en een beetje zilt is, net zoals varkensvlees. Dat is heel goed mogelijk, omdat varkens en mensen hebben een vergelijkbaar eetpatroon en metabolisme. Maar dat gaat verder dan je vraag...

Ongeveer vergelijkbaar met lams- of varkensvlees : spieren roze tot rood, vet wit of wat gelig. Rood is de hoofdkleur. Bron : genoeg medische programma's kijken. ;)

Bronnen:
http://vorige.nrc.nl/krant/article1813615.ece

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100