welke kleur heeft mensenvlees?

graag bronnen erbij!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
MissBiggie
11 jaar geleden
Waarom wil je dat in godesnaam weten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardig van je om die uitroepteken erbij te zetten. Al wist ik het antwoord kreeg je 'm niet!!!!!

Het beste antwoord

Mensenvlees is het beste te vergelijken met varkensvlees qua kleur en structuur, maar er zijn verschillen...

Normaal gesproken zie je varkensvlees in een supermarkt, en dat komt van een varken dat helemaal leeg is gebloed tijdens het slachten. Als je kijkt naar een medisch programma waar je een chirurg aan het werkt ziet, dan zie je doorgaans vlees van een levend mens, en dat is goed doorbloed spierweefsel. Als je een mens leeg zou laten bloeden, dan zou zijn vlees nog lichter van kleur zijn dan van een varken.

Daarnaast heb je grote verschillen afhankelijk van welk spier je kijkt, leeftijd (hoe ouder hoe donkerder, precies hetzelfde bij dier en mens), eetgewoonten (van mens of dier), gezondheidstatus, enz.

Het vetweefsel van een mens is relatief licht van kleur, maar bij oudere mensen wordt het steeds donkerder (geel of licht grijs) Hele kleine kinderen hebben juist roze vetweefsel.

Zelf ben ik dierenarts (genoeg dierenvlees gezien, levend en dood!), maar ik heb ook met eigen ogen chirurgische ingrepen bij mensen gezien, en ook kadavers bestemd voor sectie, dus heb ik informatie van eerste hand. Niet echt smakelijk, maar wel betrouwbaar.

Wie mensenvlees heeft gegeten (zelf ken ik niemand!), beweert dat de smaak zoetig en een beetje zilt is, net zoals varkensvlees. Dat is heel goed mogelijk, omdat varkens en mensen hebben een vergelijkbaar eetpatroon en metabolisme.
Maar dat gaat verder dan je vraag...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foei geen bron ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat er toch wel bij Pelle. Je leest niet goed. "dus heb ik informatie van eerste hand"
Gaby is zelf de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat weet ik wel maar ik weet niet of de strenge vraagsteller het hier wel mee eens is ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha
Sterker nog, de huisregels van GV stellen dat je jezelf niet mag stellen als bron.
Ik ben dus heel erg stout geweest... ;-) Maar ja ik heb ook vaak in een operatiekamer gestaan en de mensen die onder het mes gingen wisten niet dat er een dierenarts was die daar stond te kijken, dus toen was ik nog stouter!
... en voor de goede orde, ik heb alleen gekeken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (1)

Ongeveer vergelijkbaar met lams- of varkensvlees : spieren roze tot rood, vet wit of wat gelig. Rood is de hoofdkleur.

Bron : genoeg medische programma's kijken. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Marleen
Hele goede referentie!