Wat is dit en waarvoor dient dit voorwerp?

Het is niet groot en het bestaat uit verschillende onderdelen en het lijkt alsof er iets geperst moet worden en daarna uitgeschonken kan worden, maar hoe en wat?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Koken
2.7K

Antwoorden (1)

Dit is een passe vit ofwel een passeer-zeef. Wordt veel gebruikt bij het zelf bereiden van bijv. appelmoes en/of bessenjam. De pitjes blijven achter (boven de zeef) een appelmoes/jam gaat er door. Dit is een oude, waarbij je inderdaad moet persen, tegenwoordig heb je ze in de vorm van een draai-model.