Is Completa/koffiecreamer slecht voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.2K
Utrecht
13 jaar geleden
Waarom denk je dat het slecht is?

Antwoorden (4)

Het is gewoon melk in poeder vorm... maar ja.. ik weet niet hoeveel kilo je wekelijks hiervan inneemt.. want puur is het niet bepaald lekker...
maar nogmaals.. het kan geen kwaad... zoetstoffen (aspartaam) daarintegen is wel gif!

complete fikt trouwens wel goed ;) dus als je huis ervan afbrandt, dan is dat idd op die wijze niet goed voor je gezondheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Als je een keer naar de ingredientendeclaratie had gekeken, had je geweten dat koffiecreamer niet hetzelfde is als melkpoeder! Anders hadden ze het ook wel melkpoeder mogen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min van mij hoor, maar volgens mij is het wel onzin als dat het goed fikt, het per definitie slecht is voor onze gezondheid. Er zijn wel meer voedingsmiddelen die goed branden.
Het brandt wel op een mooie manier trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Potato chips bijvoorbeeld. Combinatie van vet en veel zuurstof.
Helaas het is GEEN melkproduct.
En er is geen reden waarom dit slecht voor jouw gezondheid zou zijn, als je het met mate gebruikt.
Hetzelfde geldt overigens voor melk en alle andere goedgekeurde voedingswaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Completa is net als de meeste coffee creamers gewoon poedermelk, soms met een middeltje om klonteren te voorkomen.
Amadea
13 jaar geleden
Je hebt het mis, Hippo, het kleine beetje melkeiwit dat in het mengsel van suiker, vet en E-stoffen zit is absoluut niet te vergelijken met poedermelk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat ben ik weer roerend met je eens, Amadea. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt helemaal van het spul af, Completa is idd vooral suiker, dat was ik vergeten.
Er zijn wel creamers die uit poedermelk bestaan.
Volgens mij is dat goedje heel slecht voor je. Het is een chemisch product met een hoog percentage kunstmatig gehard plantaardig vet, dat verantwoordelijk is voor hart- en vaatziekten en kanker. Ik vind het verbazingwekkend dat dergelijke rotzooi als voedsel verkocht mag worden.

Ingrediënten:
Glucosestroop, gehard plantaardig vet, melkeiwit, stabilisator E340, E452, emulgator E471, antiklontermiddel E551, kleurstof betacaroteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het is ook nog vies!!! Smaakt smerig (vind ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik druk heel af en toe op de verkeerde knop van de koffieautomaat. Inderdaad, heel smerig. Het is een van de redenen waarom ik mijn koffie al jaren zwart drink.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Commerciële belangen verhinderen in Nederland dat verharde vetten (Transvetten) in de ban wordt gedaan.
In de USA zijn ze wel verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut! Het is een rare wereld waarin commercie belangrijker is dan onze gezondheid. Daarom ben ik heel kritisch waar het voeding betreft. De overheid is in dit opzicht niet te vertrouwen, danst naar de pijpen van de voedingsindustrie. Zijn transvetten in de hele VS verboden? Ik dacht alleen in NY?
Koffiecreamer bevat veel verzadigd vet, dus met het oog op cholesterol is het niet gezond om dat vaak te consumeren. Het is beter om een (halfvol) melkproduct voor de koffie met plantaardige olie te gebruiken.
Amadea