Kun je kraaien eten en hoe smaakt dat?

Zomaar een vraagje. Ik zag daarstraks een grote zwerm kaaien die opgeschrikt werd door een flinke knal. Dat gebeurde 2 keer, maar ik kon niet zien waar die knal vandaan kwam. Ik vroeg het me gewoon af of er landen zijn waar ze dit doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.3K

Antwoorden (3)

In het Engels is er een uitdrukking. "To eat crow". Dat wil zoveel zeggen dat je vernederd wordt. Dat komt omdat een kraai heel erg vies smaakt. Waarschijnlijk even goor als een zeemeeuw, wie zal het zeggen.
Het antwoord is dus: ja, maar het is niet aan te raden.
escape
11 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, het schijnt gewoon ongeveer naar een wilde eend te smaken. Net zoals de meeste vogels met donker vlees en een wild smaak.

In een van de andere antwoorden werd verwezen naar de uitdrukking "Eating Crow", en dat het daarom wel vies moest zijn. Van de oorsprong van deze uitdrukking is er maar eentje die mij echt logisch lijkt.

Een kraai is als echte omnivoor ook een aaseter (lijkenpikker) en valt daarom onder de spijswetten van Leviticus. Die spijswetten werden vroeger veel vaker gevolgd en van de daarin opgenomen dieren wordt vaak (aangenomen) dat ze niet goed smaken.

Je kan dat vergelijken met het feit dat ze het in Thailand heel gewoon vinden om allerlei insecten te eten, terwijl de meeste van ons dat vies vinden terwijl ze dat noot geproefd hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Ik vind paling als 'lijkvreter' erg lekker smaken hoor.(^-^)
Kraaien worden wel gegeten, maar niet hier. In India eet de lokale bevolking vaker kraai omdat ze in sommige streken voor overlast zorgen. De kraaien pikken daar alles wat niet vast zit en vergeten wordt op te ruimen. Zij maken van de nood een deugd en als er weer eens kraai op het menu staat, lopen ze naar de palmen, waar vaak nesten inzitten vol met grote kraaien.
Ze zijn erg handig daarin om een steen te pakken en daarmee een kraai te raken. Meestal valt er een kraai uit die nog wat rond sukkelt en dan stil blijft liggen.
De kraai wordt opgepakt, krijgt een tik op zijn kop.
Er wordt een grote pan met water opgezet en de kraai wordt in het kokende water ondergedompeld. De veren worden eruit getrokken en dan blijft er een kaal vogeltje over. Met een bijltje wordt het koppie eraf gehakt en de ingewanden worden verwijderd en in het hete water gegooid. het beestje wordt dan met een masala (kruidenmengsel) volgestopt en goudbruin afgebakken.

Het schijnt te smaken naar een beetje kippenlever, beetje taai en een beetje droog.
amc