hoe word je vegetarier ik wil het worden maar kan het niet ik hou van frikandel of kroket of kaasburgen en slavinkje pliezzz geef me tips

Toegevoegd na 18 minuten:
ik vind het zieleg hoe ze dieren doden daarom wil ik vegetarier worden

Weet jij het antwoord?

/2500

Je wordt vegetarier door wegens principiele redenen geen vlees te eten. Als je toch de noodzakelijke proteinen wilt binnen krijgen en gezond wilt leven zonder elke keer op zoek te gaan naar hoogwaardige vleesvervangers zou ik inderdaad ook geen vegetarier worden. Vlees is gewoon lekker.

Je wordt geen vegetarier maar je BENT pas een vegetarier als je geen vlees meer eet. Vlees kan je vervangen door vleesvervangende producten. Deze zijn ook smakelijk, maar smaken toch nooit zo als een echt stukje vlees. Als jij vlees eten echt zo lekker vind, dan wordt het erg moeilijk. Je kunt natuurlijk beginnen door vlees wat je wel eet, onder betere omstandigheden geleefd hebben. Als voorbeeld scharrelvlees, scharrelkippen enz. Suc6

Je helpt al heel veel door af en toe vegetarisch te eten. Neem eens een omelet of een kaassoufle ipv een kroket. Alle beetjes helpen.

Kijk eens op dit lijstje met producten die als vleesvervanger dienen. Ook de frikandel en de kaasburger staan er bij: http://www.goodbite.nl/producten/categorie-0/ Ook is de groentekroket verkrijgbaar in sommige snackbars. Hier nog meer vleesvervangers: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/vegetarisch-eten/vleesvervangers.aspx Toegevoegd na 12 minuten: Lijstje merken vleesvervangers: Be Good Foot Goodbite Healthy Planet Maaslander Planet Green Quorn Sofine Tivall Vetara Vivera Deze site is een goede site om te lezen als je graag (meer) vegetarisch wilt eten: http://dierenleed.websitemaker.nl/dierenleed/33090

Het doden van het dier is nog het minst erge, dieren in de biomassa industrie lijden meer tijdens het leven. Voordat je beslist om vegetarier te worden, denk eens na over biologisch geteelde dieren. Deze hebben een beter leven gehad. Overigens is het heel moeilijk om als vegetarier door het leven te gaan, omdat je dan ook geen melkproducten (oa. in medicijnen, yoghurt, kaas, melk, suiker (uit de automaat), etc) kunt nuttigen. Een koe levert nu eenmaal niet alleen vlees maar nog heel veel andere producten die we allemaal (ongezien) gebruiken. Denk aan gelatine (winegums, schilderijen, papier, asfalt, medicijnen). Maar ook aan bijvoorbeeld pencelen. Verder zou je ook geen make-up, zeep, afwasmiddel, shampoo meer kunnen gebruiken. Althans niet de standaard want de cosmetische industrie is één van de grootste afnemers van de slachterijen. Ook neem ik aan dat indien je geopereerd moet worden, niet tegen de chirurg zegt, laat de bloedverdunner (Heparine) maar achterwege. Conclusie. Eet bewust. Weet wat je eet.

Je kan ook gewoon minder vlees eten, of om de dag vlees eten. Maandag wel, dinsdag niet, woensdag weer wel enzovoorts. Of je eet vleesvervangers, zoals sojaburgers. Veel succes! :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100