hoeveel procent alcohol zit er in een bacardi cola

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
36.1K
itsme
13 jaar geleden
hoeveel procent bacardi zit er in een baco?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee als ik een bacardi cola neemt hoeveel procent heb ik dan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook kant en klare baco's.

Antwoorden (5)

Ruim 5%

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bacardi_Breezer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het alcohol percentage varieert. Baco in de kroeg heeft absoluut minder alcohol dan een baco thuis. Althans bij mij.
Doorgaans in de kroeg zit je zo rond de 5-6 % alcohol.
Als ik ze zelf maak zo rond de 10-12 %.
13 jaar geleden
Als mijn ogen me niet bedriegen, zie ik er 7% staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de Drank- en Horecawet moet elke alcoholhoudende consumptie dezelfde hoeveelheid alcohol bevatten. Of je nu een glas bier drinkt of een jonge jenever, het alcoholpromillage dat je in je bloed krijgt is hetzelfde. Dat is ook de reden waarom een glas bier van 5% meer inhoud heeft (200 cc) dan een borrel van 35% (35 cc). In die context zou een Baco dus ook ongeveer 5% alcohol moeten bevatten.
Het ligt er echter helemaal aan hoe de barman je Bacootje maakt. In veel horecagelegenheden gebruiken ze de zg. "non-drips" waar je het glas onder houdt en pompt. Afhankelijk van de inhoud van het containertje dat eronder hangt pomp je per keer een vaste hoeveelheid in het glas. Dit kan 20 cc zijn om een zg. "spatje" te maken of 35 cc om een normale mixdrank te bereiden. Op die manier heb je dus altijd precies de gewenste hoeveelheid rum in je glas. Maar wanneer de drank zo uit de hand wordt ingeschonken variëert de hoeveelheid die de barman inschenkt nogal eens en zal het alcoholpercentage dientengevolge hoger of (in het slechtste geval) lager liggen.
Zelf maak ik hem het liefste thuis. Zo mix ik hem precies zoals ik hem zelf het lekkerst vind en de hoeveelheid alcohol die er dan in zit merk ik de volgende dag wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Bacardi-Cola volgens het traditionele recept bevat 7% alcohol. Dan hebben we het dus over de advieshoeveelheid. Dat blijkt uit de hoeveelheid alcohol die er in de Bacardi-Cola zit, die door Bacardi zelf uitgegeven wordt.
Ook in de horeca zullen ze dit als richtlijn aan moeten nemen, hoewel het natuurlijk voorkomt dat dit niet precies klopt als de barkeeper op het oog een hoeveelheid Bacardi in het glas doet en hier vervolgens cola bij doet.
Dat neemt niet weg dat iedereen die zelf mixt, de verhouding Bacardi en Cola zelf kan bepalen. Sommigen vinden het lekker om hun glas half met Bacardi en half met cola te vullen, anderen drinken het liefst hun baco met maar een klein bodempje Bacardi.