Is kroeppoek een gezonde snack tussendoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kroepoek wordt op hoge temperaturen gefrituurd met zonnebloemolie, dit proces kun je niet echt gezond noemen, maar een keertje moet natuurlijk wel eens kunnen... http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tcZ5HSAyVaYJ:www.natuurlijkevoeding.info/artikelen_vetten%28789%29.htm+oxidatie+zonnebloemolie&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Ritsuka
12 jaar geleden
popcorn is een lekkere luchtige snack voor tussendoor, en wat gezonder dan kroepoek.

Antwoorden (2)

Kroepoek bevat bijna 30% vet. Daarnaast zit er ook suiker en zout in.

Omdat het heel veel lucht bevat, krijg je er in totaal niet veel van binnen, dus als je het bij een kleine portie houdt kan het helemaal geen kwaad. Maar ik zou het geen gezonde snack willen noemen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In kroepoek zitten veel koolhydraten, maar geen suiker.
Recept:
450 gram garnalentartaar
450 gram tapioca bloem
zout
peper
water, voldoende voor een stevig deeg Hoe kom je erbij dat er lucht in zit?
100 gr. kroepoek bevat 540 kCal. dus dat is niet weinig, en een zakje kroepoek is snel leeg.
Ik zou voor iets anders kiezen als tussendoortje, b.v. vers fruit •rijstwafels •eenvoudige (volkoren)biscuits (geen pak vol)
•heldere soep, drinkbouillon .
Deze bevatten minder calorieen, dus beter.