Hoe kan ik in gewicht aankomen?

Ik ben 14 jaar, 1.85 cm en 53 kg. Ik ben echt heel dun en mager. Wat moet ik doen om iets aan te komen of gespierder te worden. Gespierder worden is misschien niet de handigste optie omdat ik nog lang niet uitgegroeid ben. (Waarschijnlijk wordt het 2 meter.) En veel tijd om te trainen heb ik niet. Dus hoe kan ik nou iets zwaarder worden en niet zo mager meer zijn? Ik eet ook best wel veel, s ochtends 2 boterhammen, s middags 4 broodjes met tomaat sla en kaas. En s avonds gewoon hele maaltijd en tussendoor nog koeken etc. Ik snoep ook wel een beetje veel maar ik kom echt nooit aan. Ook neem ik 1 à 2 keer per week een grote friet dubbel mayo, maar ik kom geen kilo aan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meer eten helpt niet. Als je een snelle stofwisseling hebt kan je vreten wat je wilt maar er komt niks bij. Van vet krijgen op den duur alleen je hart en bloedvaten een opsodemieter. Dat werkt echt niet en is nog ongezond ook. Beter is spiermassa kweken en gezond eten. En gelukkig zijn met je zelf. Dat scheelt de helft.

Veel eten.

Weinig bewegen en veeeeeel vette dingen eten! Ik zou het je echter niet aanraden want dun en gezond is veel lekkerder. Weet je, je zegt zelf dat je lang wordt en je bent pas 14. Alles wat je nu eet wordt geïnvesteerd in je lengtegroei. Straks na je 18e heb je vooral ,door de hormonen die veranderen, ineens dat je in de breedte gaat groeien. Je lengte is dan stopgezet en het eten moet toch ergens naartoe. Je hele lichaam gaat zich dan meer in massa ontwikkelen en niet meer in lengte. Blijf dus gewoon goed eten, beweeg goed, doe wat sport om je spieren ook zwaarder en steviger te maken en alles komt vanzelf goed. Dit is nu eenmaal het geval bij de meeste pubers die dit tot hun 18e meemaken en lang zullen worden.

Dan moet je minder sporten en meer eten, want je kan zoveel eten als je wil, maar als je dan naar buiten gaat en gaat sporten is het allemaal weer weg Toegevoegd na 1 minuut: of wat amc hierboven zegt

Je zit inderdaad aan de lage kant wat gewicht betreft. Maar ik zou het (gezonde) sporten zeker niet opgven. Vraag aan je huisarts of zij je door wil verwijzen naar een dietiste. Zij/hij kan je op een verantwoorde manier in gewicht bij laten komen. Zowel tijdens de maaltijen als met tussendoortjes. Suiker en vet zijn NIET de oplossing want die zijn voor niemand gezond. Ongeacht of je dik of dun bent.

Ik heb onlangs dezelfde vraag gesteld voor een goede kennis van mij. Er zaten best goede antwoorden bij, ik denk dat jij er ook wel wat aan hebt. Zie bronvermelding. Succes!

Bronnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-wilt.252128

Het beste kun je zo gezond mogelijk eten, dus drie maaltijden met volwaardige voedingsmiddelen en dito tussendoortjes. En je verder geen zorgen maken over je gewicht. De één is nu eenmaal aan de magere kant en de ander wat dikker. Volgens de tabellen heb je een heel klein beetje ondergewicht maar ik zou me daar absoluut geen zorgen over maken als je een gezond voedings- en bewegingspatroon volgt. Overigens, ik vind dat je helemaal niet zoveel eet. Maar, nogmaals, laat je niet verleiden om allerlei ongezond voedsel te gaan eten om een paar kilo zwaarder te worden. Je gezondheid is veel belangrijker dan je gewicht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100