Een oven moet je ALTIJD voorverwarmen.
Je moet een oven voorverwarmen zodat je oven warm is vooraleer je iets in je oven zet. Als je dit niet doet heb je het kook-/bakproces niet in de hand. Je oven gaat dan lopen met de warmte die je nodig hebt om te bakken met als resultaat dat je baktijd niet meer zal kloppen. Een voorverwarmde oven straalt de warmte uit die hij al heeft kunnen opnemen en daardoor begint het bakproces meteen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord.
Je kunt niet bakken in een koude oven, dus moet je altijd voorverwarmen, tenzij je iets wilt OPwarmen in de oven, dan kan je het gerecht langzaam laten verwarmen met de oven, het zal dan niet bakken. Kan ook handig zijn, maar als je gaat bakken is voorverwarmen altijd nodig.
escape
10 jaar geleden
Niet waar. Als je een ovenschotel wilt maken, maar geen zin hebt om te wachten, dat zet je het gerecht in een koude oven, stelt de temperatuur en en dan tel je 5 minuten op bij de bereidingstijd. Werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je iets op een deftige en professionele manier wil klaarmaken warm je de oven voor.

Andere antwoorden (2)

Dat ligt aan het gerecht dat je gaat klaarmaken. Sommige gerechten kun je in een koude oven stoppen waarna je de oven start. Andere gerechten mogen er pas in als de oven op temperatuur is. Lees eerst de gebruiksaanwijzing van het voedsel.
10 jaar geleden
Men zegt van niet, maar ik doe het wel even, behalve voor het opwarmen van worstenbrood of dergelijke
anneliez