welk bakblik is geschikt voor een combimagnetron (cake)?

ik wil een cake bakken maar weet niet welk bakblik er geschikt is voor mijn combimagnetron.er mag geen metaal in naar mijn weten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een cake bak je in de oven en niet in de magnetron (waar geen metaal in mag). Elk willekeurig bakblik is dus geschikt.

Daar kun je een gewoon bakblik voor nemen, maar de magnetron op 10% = 100W zetten en de hete lucht op 170 graden.

Ik heb buigzame plastic vormen! Super!

hierom heb ik afgelopen week een goedkope kleine grill bakoven gekocht brood cake kip gaat nu super en een stuk smakelijker dan uit de magnetron

Ik heb een cakevorm van aardewerk, daar gaat het prima in. Maar ook diverse andere bakvormen kunnen er gewoon in, wel de magnetron op ontdooistand zetten en de heteluchtoven op 180 graden. In 18 minuten klaar. Probeer de bakvormen gewoon evenuit, blijf er een paar minuten bij staan en kijk, als er geen vonkjes ontstaan kunnen ze er gewoon in. Toegevoegd na 58 seconden: Btw: aardewerk cakevorm is volgens mij verkrijgbaar bij Hema of V&D.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100