Ik zit in een vervelende periode in mijn leven, weet iemand een rustgevende thee voor het slapen gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Het beste antwoord

Ik gebruik altijd de Goede Nachtrust thee van Zonnatura. Die heb je in doosjes met 20 zakjes. Alternatief is De Oplosthee van Zonnatura: Avond melange. Die is echter wel zoeter van smaak. (gezoet bedoel ik)

Of het echt helpt... ik weet het niet. Ik gebruik het regelmatig en slaap over het algemeen wel goed.
Lekker warm opdrinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Yogi thee (=merk) sleep well (=soort), maar nog veel beter is transcendente meditatie www.tm.nl. Kijk maar op de website. Helpt niet alleen om beter te slapen, maar ook om rustiger in je hoofd te worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Camille thee : D
Geen zakje maar bladeren. Je hebt ook zo'n speciale thee setje ervoor. Of je kan eventueel dat camille in zo'n zakje doen waar gaten in zit dan in je thee stoppen. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valeriaanthee werkt rustgevend en ontspannend.
Verkrijgbaar bij drogist.
12 jaar geleden
Rooibosthee, geen suiker toevoegen, want dat geeft je energie. In rooibosthee zit geen theïne (zoals cafeïne). Het helpt bij in ieder geval heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hier speciale thee voor bij denalbert heijn: sleepy time. Er staat een beertje op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goedenachtrust thee :)

vermijd mint/muntthee
12 jaar geleden
sterredag
12 jaar geleden
het kan zijn dat je er minder diep door slaapt en daardoor minder uitrust, en makkelijker weer wakker kan worden door externe dingen.
Kamillethee is inderdaad een goede. Je hebt van die kamilleballetjes bij de Simon Lefelt, even laten trekken en dan heb je heerlijke thee!
Ik ben verder zelf als avondtheetje ook fan van Kashmir Valley van Lipton. Is gewoon thee in zo'n piramidezakje en smaakt heel erg lekker! Het doet me een beetje aan pepernoten denken (dat klinkt misschien raar maar er zit een soort kruidige geur aan)... Die twee zijn mijn persoonlijke favorieten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sleepy time of Tension Tamer van Celestial Seasonings.
Of goede nachtrustthee van een supermarkt (bv AH-merk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamille thee (en dan inderdaad de losse bloemen) vind ik ook een heel geschikte en werkt vooral goed bij gevoel van nervositeit. Echter drink dit bij voorkeur niet iedere dag maar wissel het eens af met een ander drankje of thee'tje, want wat veel mensen niet weten is dat bij gebruik van kamille gewenning op kan treden.
Wanneer je een keer wat anders wilt dan thee, is warme melk met honing ook zeer geschikt. Dit werkt bij mij nog beter dan thee! In melk zit een slaapverwekkend stofje dat nog eens extra geactiveerd wordt door het zoete van de honing.
Nog een tip is geen alcohol gebruiken als slaapmutsje, als je in een vervelende periode zit kan de verleiding groot zijn om dan meer en vaker te gaan drinken.
Maar goed, je vroeg om thee'tjes, stap anders eens zo'n kruidenwinkel binnen en snuffel daar eens rond! Er bestaan zoooooo veel leuke gezellige thee'tjes die troost kunnen bieden! De warme smaak van (losse) sterrenmix geeft mij ook altijd zo'n lekker troostrijk gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thee trekken van wiet en dan wat suiker toevoegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat 'wiet' wel verstandig?
vervelend voor je zeg. om rustig te worden kun je kamille thee nemen. om ook rustig te worden kun je een goed boek lezen en een lange douche. huur een leuke film en bekijk ze overdag. het kan zijn dat je 'gespannen' bent als je je bed in duikt; 'zal ik kunnen slapen.' voel je niet verplicht om te slapen en bedenk dat je alletijd hebt. als je werkt hebt begrijpen ze vast wel dat je even op bed blijft. desnoods kun je bij de apotheek altijd een middeltje halen waardoor je rustig word. heb ze ook. ik heb ze een 2 weken achter elkaar gebruikt en daarna kon ik niet niet slapen omdat ik die pillen niet in had, niet verslavend of zo iets dus.

ik wens je veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voorgaan al zeggen cammile thee met schepje natuur honing ,
Wil je nog een andere advies mee geven iedere avond lekker even een kleine wandelingen maken zo van 15 a 30 min lekker even alles los gooien tijdens het wandelen je gedachten effe los.
Daarna neem je heerlijk lavendel douche of bad ,
en nog paar druppels lavendelolie op je kussen .
Geloof me je komt in mooiste droom wereld terecht
Slaap zacht

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor er verwaring ontstaat Jolanda is mijn echte naam(:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Als jij dat gedicht zou hebben geschreven, hoe kan dat dan zonder taalfouten zijn? Of andersom, als jij in staat bent om foutloos te schrijven waarom doe je dat dan niet in jouw bijdragen op GV?