zit er nog alcohol in gluwein als die warm is?

De Een zegt van niet en de ander zegt zeker wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hik... ik sjeg JA, hips.

Het beste antwoord

Dat ligt er aan, als je het kookt gaat de alcohol er inderdaad uit. Soms is dat de bedoeling, als je het ook aan kinderen wil schenken. Pas dan op als je met je neus er boven staat, je kan stomdronken worden van het koken van gluhwein…

Maar als je het met alcohol wil houden, moet je het onder de 78 graden houden, want dat is het kookpunt van alcohol en daarboven kookt het er dus uit.

Lekker hoor, ik krijg er al weer zin in…

Met dank aan itsme.

Toegevoegd na 33 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/gluhwein-kookt-gaat-alcohol-verloren.35034
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, er zit nog alcohol in als je hem warm drinkt.
Verhit je de wijn te erg, dan gaat de alcohol er uit.
Dus zeker niet laten koken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker sporen van alcohol, maar als je half uur lang gluhwein kookt, dan is voor ongeveer 60% minder alcohol in, maar er blijft altijd nog alcohol achter. Je kunt ook echter voor alcoholvrije gluhwein kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt waar? Is pas na een half uur 60% van de alcohol eruit? Ik dacht dat je mensen die geen alcohol drinken wel een sausje kon voorzetten waar wat wijn in is gegaan, omdat na een paar minuten de alcohol toch wel verdampt is, maar dat idee komt hiermee wel op heel los schroeven te staan. (Overigens doe ik dat met die toetjes voor de zekerheid niet hoor. Maar ik dacht dat het wel mogelijk was.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol gaat niet zomaar weg met koken hoor! Dat gaat heel andere proces door, namelijk gedealcoholiseerd door speciaal ketel. Dus wie medicijnen en of geen alcohol mag drinken, zou ik ook afraden om toch drinken vanuit ''kokende'' gluhwein.....