Is het eten van amandelen gevaarlijk?

Ik koop dus altijd rauwe amandelen soms met en soms zonder pelt.
Maar nu las ik opeens dat het eten van amandelen gevaarlijk is en dat je na 15 amandelen dood gaat, is dit waar?!

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee tuurlijk niet ik eet ze zelf ook rauw. Het schijnt zelfs goed voor je geheugen te zijn!

Ik kan je verzekeren dat je na het eten van 15 amandelen niet dood gaat. Ik eet er meer dan een kilo per week van weg. Uiteraard is alles schadelijk als je er te veel van eet maar in amandelen zitten geen schadelijke stoffen als je er geen allergieën voor hebt.

Amandelen, kersen en andere steenvruchten zijn giftig Let op met het eten van de pitten van steenvruchten als onder andere amandelen, abrikozen en kersen. Deze bevatten een kleine hoeveelheid cyaan. Hoewel het eten van deze pitten niet dodelijk is, veroorzaakt het wel ziekten van het zenuwstelsel. Vaak wordt niet direct een link gelegd tussen de ziekte en het eten van de pitten. Abrikozenpitten worden soms wel geadviseerd als middel tegen kanker. Hier is vroeger onderzoek naar gedaan, maar omdat de pitten veel te giftig zijn is er met dit onderzoek gestaakt. Toch zijn er nog steeds kwakzalvers die de abrikozenpitten verkopen als wondermiddel tegen kanker. na een aantal maanden is de kanker niet verminderd, maar wel de hoeveelheid cyaan in het bloed. Er werden in het verleden soms zelfs dodelijke hoeveelheden cyaan (na het gebruik van abrikozenpitten) in het bloed gevonden. Toegevoegd na 2 minuten: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/114020-cyaanvergiftiging-abrikozenpitten-of-blauwzuur.html

Bronnen:
internet

Bittere amandelen zijn gevaarlijk.maar zoete amandelen niet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100