ik heb maar een keer per dag honger en dan eet ik gelijk heel veel, maar ik val goed af. kan ik hiermee doorgaan, of stopt het afvallen uiteindelijk?

ik heb geen honger in de ochtend, pas smiddags en daarna ook geen behoefte mee om te eten, ik ben wel iets te zwaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Door deze manier zal het afvallen stoppen en zal je zelfs weer gaan aankomen. Je lichaam gaat namelijk meer vet vasthouden om genoeg energie uit te kunnen putten op de momenten dat je geen voeding tot je neemt. Uiteindelijk zul je dus sneller dingen die je eet vasthouden en weer aankomen. Als je wilt afvallen is je ontbijt zelfs de belangrijkste maaltijd om niet over te slaan. Je zet namelijk meteen je stofwisseling in werking als je ontbijt waardoor je verbranding de rest van de dag sneller verloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk stopt het afvallen uiteindelijk.

Je kunt toch niet doorgaan met afvallen tot je een ons weegt?

Maar het is soms verbazingwekkend hoe een lichaam
wat op die manier mishandeld wordt,
het nog lang kan volhouden.

Verdeel die ene maaltijd nou eens gewoon over drie eetmomenten per dag.
Wat is daar nou op tegen? Om het een beetje gezond te doen allemaal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met één (copieuze) maaltijd per dag toekunt, is er al iets ernstig verstoort in je 'honger-0signalerings-systeem'. Normaliter is dat het gevolg van (ongezond en verkeerd) afvallen.

Als je wilt afvallen, of dat nu veel is of weinig, en je wilt dat het resultaat gezond en blijvend is, kun je het best 3 maaltijden per dag eten (zo gevarieerd mogelijk)en twee of drie tussendoortjes, of zelfs vijf kleine maaltijden per dag zonder tussendoortjes. Met wat geluk gaan je hormonen die je honger- en verzadigingsgevoel regelen dan ook weer werken.

Niet alleen zal het vele afvallen vrij snel stoppen, je zult op deze manier ook andere (darm- nier- maag- en hormonale) klachten krijgen, vermoedelijk wat tekorten van het een of ander, en je metabolisme krijgt een enorme klap,. zodat je kacheltje de rest van je leven op een lager pitje gaat branden en je dus minder calorieën nodig hebt om in leven te blijven, wat betekent dat je van een normale hoeveelheid voedsel zult aankomen en je leven lang op dieet moet. Dat moet je niet willen.

Wen jezelf op vaste tijdstippen met mate te eten, dan gaat het afvallen niet alleen langer door, maar heb je ook meer kans dat je er lang plezier van hebt. Afvallen is geen kunst ; niet meer dik worden is de grote uitdaging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet gezond om maar 1 keer peer dag je vol te eten en de rest van de dag niets te eten.
ook al heb je in de ochtend geen honger je moet toch ontbijten hiermee komt je spijsvertering op gang en krijg je brandstof/energie om de dag te beginnen. als je dit volhoud gaat je gezondheid achteruit en afvallen stopt dan ook .