Wat zou er gebeuren als ik al mijn drinken vervang door water?

Ik ben iemand die nooit water drinkt, want ik vind het vies. Maar wat zou er gebeuren als ik al mijn drinken wat ik normaal drink (sinaasappelsap, thee, koffie, bier etc.) vervang door water. Wat voor veranderen kan ik dan zien/merken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er aan welk water je drinkt. Soms is kraanwater niet te drinken. Schoon drinkwater water hoort niet vies te smaken, dan is het water echt niet goed. Ben jij de enige die het water dat je drinkt niet lekker vind? Misschien is er wat mis met de kwaliteit van het drinkwater. Als dat zo is zou ik er serieus werk van maken.
Als je water saai vind kun je het opvrolijken met een paar ijsblokjes en een rietje; super op een zomerse dag.
Als je meer water drinkt en minder frisdrank krijg je minder suikers binnen. Je zou je daardoor slap kunnen voelen. Probeer dan eens een appeltje of een mandarijntje voor de dorst, dan krijg je genoeg suikers en vitaminen binnen en veel gezonder dan frisdrank of sap uit een pak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeggen zoveel mensen, maar toch vond ik water vroeger ook niet lekker. Het had weinig smaak en het leste de dorst niet goed genoeg bij mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich is het niet zo gek om water vies te vinden. Toen ik in Dordrecht woonde dronk ik ook nooit water... verschrikkelijk, die ranzige troep uit de kraan! En nu, terug in Drenthe, pak ik graag een glas water. Het verschilt enorm per regio hoe het water smaakt, en hoe schoon dat is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een klein beetje fructose of vitamine c bruis tablet in je water doen,Maar wel niet meer dan 1 x of verdeel het in een thermos kan. Wedden dat je water dan wel lekker vind!

Antwoorden (12)

je zou afvallen uiteindelijk. dat ligt er wel aan wat je erbij eet maar in principe is het gezond. je kan ook water nemen met een klein scheutje roosvicee of karvan cevitam (sorry voor de merken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt minder calorieen binnen. Als je daardoor minder calorieen binnenkrijgt dan dat je gebruikt zou je afvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je plas word veel schoner, je zweet minder erg, en minder geuren. Het is beter voor je als zou je wel meer honger hebben omdat er in water minder voedingsstoffen inzitten.
Ik ben er 2 jaar geleden mee begonnen, en ik ben nu zwaar afgevallen en vind het nu zelf heerlijk! doen dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dat kom ook omdat ik veel gezonder ben gaan leven.
ronaldP
11 jaar geleden
hongergevoel wordt niet ingegeven door de stoffen in de vloeistoffen.
Je zal sneller kunnen 'verhongeren' wanneer je alleen maar water zou nemen, dat klopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo word je plas schoner en ga je minder zweten en geuren? De rest van het voedingspatroon wordt toch niet aangepast?
Helemaal niks, behalve dat je de eerste tijd vooral naar de wc rent om te plassen. In water zit niks van vitamine en mineralen, maar wel goed voor de tanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed voor de tanden? Er zit niks in water. Bedoel je, het is niet slecht voor de tanden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad goed voor de tanden, denk maar eens aan tanderosie van zure dranken en voedsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je meer gaan plassen en waarom zeg je niets over de kcal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk die minnen!
Er is de laatste tijd nogal wat discussie over het nut van veel water drinken. De vaak genoemde voordelen van water - zuivert het lichaam, goed voor de huid, vermindert het hongergevoel - zijn nog altijd niet waterdicht bewezen. Toch is er geen twijfel mogelijk: als je je lichaam serieus in topvorm wilt brengen is water dé drank!

In een aflevering van het Nederlandse consumentenprogramma TROS Radar werden drie mythes over water doorgeprikt. Het vloeibare goedje heeft géén zuiverend effect op het lichaam, zo bleek: nieren zuiveren en gebruiken daarvoor het vocht dat we binnenkrijgen via eten en drinken. Ook de stelling dat water doet afvallen werd onderuit gehaald. Afvalstoffen die in vet zijn opgeslagen, zijn helemaal niet oplosbaar in water en dus kunnen de afvalstoffen niet via urine het lichaam verlaten. Ten slotte de stelling dat we extra vocht nodig hebben. Ook die werd onderuit gehaald. We verliezen per dag gemiddeld 2,5 liter vocht. Uit vast voedsel halen we ongeveer een liter water. De overige anderhalve liter vocht dient het lichaam te halen uit vloeistof. Welke vloeistof doet er niet toe
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, zijn niet WATERdicht bewezen! ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL ^^
"Welke vloeistof doet er niet toe", klopt niet helemaal. Sommige vloeistoffen werken juist vochtafdrijvend, zoals koffie en dranken met alcohol.
Om vocht aan te vullen is gewoon water het beste.
Wat je gaat merken, hangt erg af van wat je nu gebruikt. Ben je nu een koffie-junkie of een enorme bierdrinker, dan krijg je wel afkickverschijnselen maar zul je jezelf op termijn wel beter gaan voelen.

Stoppen met bier drinken heeft als grote voordeel dat je veel minder calorieën binnen krijgt en dat je de alcohol afzweert. Je zult dus ook afvallen, als je niet gaat compenseren door meer te 'snacken' tenminste.

De vitamientjes die je nu met sinaasappelsap binnen krijgt, kun je ook gaan missen, dus je moet misschien wat meer fruit gaan eten. Maar tegelijkertijd krijg je met vruchtensap ook veel (natuurlijke) suikers binnen.
Voor frisdrank geldt ook: heel veel suiker, dat verschil ga je merken.

Als je nu alles met mate en gevarieerd gebruikt, zul je weinig verschil merken als je helemaal op water overstapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste, meest genuanceerde antwoord. Proficiat! +
Als je al je drinken vervangt, krijg je minder cafeine en suiker binnen. Minder suiker is goed voor je tanden. Geen thee/koffie zorgt dat je geen aanslag meer krijgt op je tanden mits je niet rookt uiteraard. Doordat je dit allemaal niet binnenkrijgt val je uiteraard af.

Ik dronk tot paar weken geleden veel carvan cevitam-siroop. Inmiddels doe ik een kan water met een heel klein beetje siroop voor de smaak. En diverse soorten thee. Veel thee drinken kan weinig kwaad, alleen krijg je er aanslag van op je tanden. Dat is weg te poetsen met de juiste tandpasta.
Doordat je veel water drinkt moet je wel veel vaker naar het toilet toe heb ik gemerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lichaam bestaat zelf uit 80 procent "water". Wanneer je veel water drinkt spoel je zelf als het ware door waardoor voedingsstoffen beter worden opgenomen. Eigenlijk ververs je jezelf dus. Ik drink ook te weinig eigenlijk maar als ik water drink, dan drink ik met bubbels, spa rood. Want gewoon water word ik een beetje kriegelig van.
Je boert wel iets meer misschien maar het is wel goed.

Afvalstoffen worden beter afgevoerd naar de plek waar dat gebeurt begreep ik. De doorvoer van alles gaat gewoon soepeler. Vitaminen enzo krijg je toch wel binnen via je eten dus technisch gezien heb je geen andere dranken nodig. Koffie onttrekt juist vocht, net als thee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koffie en the onttrekken geen vocht uit het lichaam.
Hoeveel water er in je lichaam zit is niet relevant, het gaat er om hoeveel je verliest en hoeveel je nodig hebt.
Nogal hypothetisch... (Zal ook per persoon verschillen)

Ik denk in ieder geval dat je erg veel zin krijgt in een lekker bakje koffie. Water drinken ipv bier lijkt me ook niet echt een vervanger bij het stappen :). Volgens mij houd je dit niet lang vol.

Kun je niet beter als je echt dorst hebt: water drinken ipv sinaasappelsap/fris. En dus niet: water ipv bier/koffie.

Teveel water is ook niet goed omdat het je bloed zou verdunnen (met lage bloeddruk als gevolg).

Te weinig water veroorzaakt volgens sommige wetenschappers allerlei ziektes.

Je kunt je er dus beter/gezonder door gaan voelen door meer/vaker water te drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je houdt merkbaar geld over!

De andere dranken die je noemde kosten namelijk aanzienlijk meer.

Dus je ziet het aan je portemonnee of bankrekening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die was ik nog vergeten!
Het ligt er wel heel erg aan wat je NU drinkt.

Vruchtensappen zitten vol vitaminen maar ook suikers.
Frisdrank is alleen maar suikers en zuren
Koffie en alcohol onttrekken vocht aan je lichaam
En zo heeft elk drankje voor- en nadelen.

Als je uitsluitend water zou drinken, zou je wat vitaminen tekort kunnen komen (maar dat hoeft niet, als je die nu al niet uit vruchtensap haalde).

Het zou in eerste instantie een enorme verbetering betekenen voor je gebit, of je nu suikerrijke of suikerarme maar zure (fris)drankjes of koffie/thee (aanslag) dronk. Je spijsvertering zou vermoedelijk beter gaan werken, je huid zou verbeteren qua structuur en elasticiteit, en als je maagklachten hebt zullen die verminderen. Als je veel calorierijke dranken wegwerkt, zul je vermoedelijk ook wat afnemen in gewicht.

Verder is water niet 'vies' ; het is volledig neutraal van smaak, en verreweg het aangenaamst als je echt dorst hebt (mits het lekker fris, liefst koel water is). Dat is echt zoiets als : ik rook sigaren en spuit mezelf helemaal onder de deo en hang overal in huis luchtverfrissers op, want gewone lucht vind ik vies. Tja..........

Het grootste verschil ga je echter merken in je portemonnee ; water kost vrijwel niets. Ook hoeft het niet gekoeld of verwarmd te worden, dus kost geen extra energie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
water is natuurlijk, zuivert je lichaam, en als je je buik vult met water dan krijg je vanzelf een voller gevoel.
heb zelfs gelezen dat als je regenwater in mei opvangt en dit trouw drinkt je veel minder kans hebt op allergieen
er zitten natuurlijk altijd wel bepaalde microbiopen in water zitten.