Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je dik worden met een dieet van 2000 calorieen? ik ga een uur per dag snel wandelen en ik ben een vrouw van 29 jaar. 1,64 cm en 56 kg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb geen idee, mijn suggestie is combinatie van sporten / bewegen, goed eten en buikspieroefeningen. Maar ik ben een vent dus. En je heoft echt geen extreem te gaan hardlopen fietsen wandelen of weet ik wat maar gewoon kwartiertje tot halfjeuurtje paar keer per week voldoende fietsen of hardlopen (trimmen) , gezond gevarieerd MATIG eten en niets chransmaaltijden en wat extra bewegingsoefeningen zoals stretches omd eb uikerpsieren te trainen. Dit werkt bij mij perfect, niet dat ik het nodig hebt, maar ik ben gspierd, normaal en slank in mijn middel. :)

ps 1 uur wandelen per dag vind ik wel veel, maar misschien is het in jouw geval goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus even terugkomend op jouw vraag, die calorieen zijn niet zo belangrijk, als je maar voldoende en goed beweegt. Ik heb zelf mijn twijvels bij wandelen (en zacht) fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je buiten dat uur een redelijk actief leven hebt is het niet te verwachten dat je dik wordt bij 2000 kilocalorieën.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je altijd al 2000 calorieën op een dag binnenkreeg, en ook al een uur per dag ging snelwandelen, heb je kans dat je tóch aankomt. Rond je dertigste heb je minder nodig dan je voorheen at, en komen mensen dus vaak aan. Misschien iets om even met een dieëtist, of je huisarts over te hebben?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je voorheen meer, of ongezonder at, en minder aan beweging deed, is die kans natuurlijk veel kleiner. Als je helemáâl niks deed aan beweging, is er zelfs kans dat je afvalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hoeveelheid calorieën die je per dag nodig hebt is afhankelijk van meerdere factoren. Onder andere van je leeftijd. Ook hangt het daarnaast af van je geslacht en je leefstijl.
Als je tussen de 19-30 jaar bent verbruik je gemiddeld 2100 calorieën per dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eeen dieet van 2000 kc. is, samen met dagelijks een uur sporten een uitstekende levensstijl.

Je hebt op dit moment een BMI van 21, dat is keurig.
Je zou zelfs een paar kilootjes erbij kunnen hebben.

Waarom wil je dit weten?
Wil je afvallen? (niet nodig!)
Wil je bijkomen? (feitelijk ook niet nodig!)

Ik zou zeggen: Ga door zoals je nu gaat, 2000 kc of niet, want je gewicht is uitstekend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat deze persoon zegt.
Je niet niet fixeren op getallen als calorieen. Getallen als 2000 kcal zijn ook maar richtlijnen; als je vindt dat je te zwaar bent dan moet je iets minder eten (met name snacks zijn altijd goed om niet te nemen), als je te dun dreigt te worden wat meer, en als je gezond bent en je goed voelt, blijf doen wat je doet!
jou verbruik van kcal. per dag is geschat op 2163 kcal. dit houd dus in dat je niet dik zal worden.
BMI is een maat van de verhouding tussen lengte in gewicht.
dit geeft geen uitslag van het aantal kcal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding