Hoe kom ik aan alcohol, liefst 96 %, voor de bereiding van limoncello?

Het moet dus alcohol zijn om te consumeren, geen schoonmaakalcohol...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
155.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik altijd wodka... WErkt prima

Antwoorden (7)

Ik heb iets gevonden voor jou, zie weblink

Alcohol 96% (zuivere Ethanol) 500 ml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wel een heel duur!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wel heel duur 500 ml voor 35,50 euro.
Bij Conruyt in België betaal je net geen 26 euro voor 1 liter.
Utrecht
11 jaar geleden
Door de accijns is alcohol in Nederland nu eenmaal erg duur.
Als je de prijs van een fles likeur of jenever terugrekent naar 96% alcohol schrik je je rot!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.drank.nl/winkel/pure-alcohol/ Alstu, Nederlandse alcohol voor een zacht prijsje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ethanol is dus NIET voor consumptie geschikt!!
Je zou het zelf kunnen maken of naar een Joegoslavische winkel gaan, waar ze "sto" verkopen. Sto is een drank van 99% dat gemaakt is voor consumptie. Het woord sto, betekend 100, maar er zit 99% alcohol in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
99% alcohol kan niet, althans door middel van gewone distillatie.
Een mengsel van 95,63% ethanol en 4,37% water vormt een zogenaamd azeotroop, en is simpelweg niet mogelijk door middel van distillatie de alcohol nog meer geconcentreerd te krijgen.
Je moet dan andere -hele dure- methodes gebruiken om het laatste water uit de alcohol te krijgen, en dat doen ze beslist niet voor 'sto', anders zou het bijna onbetaalbaar zijn. Ik had trouwens nog nooit van 'sto' gehoord, en ik kan niets vinden in google. De sterkste drank die ik zelf ooit geproefd heb was een Chinese likeur van sorghum genaamd Kaoling (of zo iets) met 63% alcohol.
Ik weet dat er dranken zijn van 95% alcohol (b.v. "everclear" of "moonshine") maar heb ze nog nooit gezien, en eerlijk gezegd heb ik ook weinig interesse erin, want dat heeft geen smaak, alleen het vermogen om je héél snel stomdronken te krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
99% alcohol is onzin want hoe vaak je het ook wil destilleren, er blijft minstens 4,5% water over.
Alcohol 96% kun je kopen bij Colruyt in België, net geen 26 euro voor een liter.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://likeur.startpagina.nl/prikbord/10945751/12717440/re-waar-koop-ik-alcohol-90-om-likeur-te-maken#msg-12717440

Toegevoegd na 5 minuten:
Koop wel consumptie alcohol! deze is o.a. te verkrijgen in Nederland en Belgie bij de groothandels van Hanos. (www.hanos.nl / www.hanos.be)

Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.hanos.nl/

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.hanos.be/HGCHANOS-Internationale-Horeca-Groothandel.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan iets alcoholisch laten koken en dan een kurk aan de zijkant waar de dampen omhoog gaan en daar een fijn glazen buisje in doen dat je afkoelt. Zo komt het er puur uit. Het is een scheidingstechniek die ik heb geleerd tijdens chemie het heet als ik het me goed herinner leipig of zo iets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inmaak alcohol kan je gewoon bij de slijterij kopen maar je kan limoncello ook met wodka maken net zo lekker en iets schappelijker in prijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt 96% alcohol kopen bij de apotheek.
wij hebben dit ook op school en wij zijn een opleiding voor apothekersassistenten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier al een goedkoper adres gevonden:
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Hoezo 'al'? De vraag is zes en een half jaar oud....