Hoe moet je nou melk opschuimen met een stoompijpje?

Ik heb een Krups XP7220 Espresseria Automatic Espresso Apparaat met een stoompijpje, handige jongen die daar opgeschuimde melk van maakt. Een speciaal melk kannetje voor gekocht, goeie koude houdbare melk in gedaan, links om gedraaid, rechtsom gedraaid, met kannetje op aanrecht geslagen. alles zoals op internet staat maar geen mooie opgeschuimde melk. Ik heb het opgegeven, wie komt het voordoen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.1K

Antwoorden (4)

Je houdt het kannetje onder het stoompijpje zo dat het pijpje net de melk raakt. Dus niet het pijpje een centimeter onder het melk oppervlak houden. Dan zou je, als het een goed stoompijpje is niet eens hoeven te draaien.

Dit werkt zolang de melk niet te warm is, heb je de melk al warm gemaakt dan zul je deze weer moeten vervangen door koude melk.

De tijd dat ik in de horeca heb gewerkt heeft dit altijd gewerkt. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, misschien dat het in Nederland dan anders is, ik heb alleen in het buitenland gewerkt (;
Volle melk schuimt beter dan magere. Dus begin eerst eens met volle melk; al kan ik niet opmaken wat je hebt gebruikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
En de stekker in het stopcontact steken scheelt ook en er zal ergens een aan/uit knopje moeten zitten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd lastig zo'n pijpje! Ik doe het tegenwoordig met een aeroccino.... TOPSCHUIM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande link, daar doe ik het precies voor.......