Hoe bereid ik ongepaneerde snitzels zonder paneermeel?

Graag met zo weinig mogelijk ingrediënten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
46.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe krijg jij "snitzels" door de spellingmaffia?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is gewoon correcte spelling hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De juiste spelling is "schnitzel" dus op zich wel een goeie vraag van azerty.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil je er wel even op attent maken dat de definitie van schnitzel een gepaneerd lapje vlees is.
Als het niet gepaneerd is, is het gewoon een varkens- of kalfslapje, wat er ook beweerd wordt.
En dan nog even dit: paneren wordt altijd gedaan met paneermeel, het heet per slot van rekening niet voor niets paneren!

Antwoorden (6)

Als je het echt heel simpel wilt houden, kan je natuurlijk een beetje peper en zout er op doen en bakken.

Maar, er zijn ook andere lekkere maniertjes om je schnitzels te bakken. Ik heb een aantal receptjes voor je gevonden, niet al te veel ingredienten, misschien heb je er wat aan!

http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/met/ongepaneerde+schnitzels/

http://www.smulweb.nl/recepten/1383774/Schnitzel-met-peterseliemayonaise

en deze is volgens mij ook makkelijk te maken!
http://www.receptenenzo.nl/recepten/Pittige%20schnitzels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon even lekker met alleen een beetje peper en zout lekker bakken :-)
11 jaar geleden
Je kunt ze gewoon ongepaneerd bakken,2de manier is ze even door de bloem halen en dan de pan in.
Als je ze toch enigszins gepaneerd wilt hebben kun je:
beschuiten malen als je die hebt
havermoutvlokken of muesli gebruiken om te paneren. moet het wel naturel muesli zijn, zonder toegevoegde suiker en fruit enzo
anneliez
11 jaar geleden
Je kan peper en zout of andere kruiden naar smaak gebruiken en dan bakken in de koekenpan, tussen een contactgril leggen of kort frituren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Droogdeppen en inwrijven met peper en zout.
Om em om bakken in de boter of braadvet en dan in een ingevette ovenshaal leggen.
In de bakboter champignons bakken, peper en zout erover en over de schnizels verdelen.
Een roux maken van 25 g.boter en 25 g.bloem en dan 2½ dl. melk toevoegen, zodat je een glad sausje krijgt.
Zouten en peperen en hier voeg je dan 100 gr. geraspte pittige kaas door totdat het gesmolten is en dan heb je een kaassausje dat je over de schnitzels+champignons giet.
Zet de schaal in een voorverwarmde oven van 200 graden C. en bak ca. 15 min.

Toegevoegd na 5 minuten:
Wil je ze als lapje bakken zonder saus, dan kan je het best de schnitzels kruiden en dan door de bloem halen. Het teveel bloem eraf kloppen en dan in braadvet bakken.
Je hebt zo het mooiste resultaat.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lekker! plus!
Verkruimel wat beschuit boven een bord.
Tik een eitje in een anderbord, even losroeren.
Bestrooi de schnitzel met wat zout en peper, haal hem door het ei en door de beschuit.
Gewoon bakken als een gewone schnitzel.
Eet smakelijk!