Ik wil graag worstenbroodjes bakken (zie link), maar dan vegetarisch, kan dat?

Ik heb dit recept gevonden: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=457378 en wil het graag vegetarisch maken, gaat dat werken met zo'n vegetarisch worstje erin in plaats van het gehakt?

Of kan het op een andere manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Een vegetarisch worstje erin werkt prima, maar smaakt natuurlijk wel anders dan het broodje uit het recept.

Om het recept het meest te benaderen kun je gebruik maken van quorn-gehakt, dit is de vegetarische variant op gehakt, verkrijgbaar bij verschillende supermarkten. De rest van het recept blijft hetzelfde.
Op deze manier bereik je het resultaat dat het meest lijkt op het originele worstenbroodje.

Mocht je geen vegetarisch gehakt kunnen vinden, schrijf je nog maar een berichtje, er is namelijk ook een methode om die zelf te maken

Veel plezier bij het bakken en het opeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kan wel hoor alleen zul je dan niet de smaak hebben van het lekkere brabantse worstenbroodje.
Maar als jezelf vegetarier bent weet je toch niet hoe die smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen in Nederland worden niet als vegetariër geboren hoor. Ik kan me ook prima herinneren hoe worstenbroodjes smaken.
Je zou kunnen proberen vegetarische gehaktballetjes te gebruiken, en in plaats van grote broodjes te maken, maak je eenhaps broodjes. De gehaktballetjes komen in verschillende smaken, ik zou bv italiaanse proberen. Moet volgens mij prima lukken. Denk er om, de gehaktballetjes moet je niet meer kruiden volgens het originele recept!!