Omdat men in drukke steden meer kan vragen dan ergens in een weiland in Groningen waar 10 mensen per dag komen. McDonalds wil tenslotte ook winst maken dus doen ze de prijs in de Randstad flink omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mac donalds is ook wel zo slim om geen mcdonalds hutje op de hei in Groningen neer te zetten. Ze zoeken altijd een plek waar veel mensen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was als voorbeeld..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorbeelden zijn niet mijn sterkste punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel je eens voor...........:)
Utrecht
12 jaar geleden
McDonalds vestigingen zijn vaak franchise waarbij de eigenaar zelf gedeeltelijk zijn prijzen kan bepalen.
Hierdoor zou je in de Randstad juist lagere prijzen verwachten vanwege onderlinge concurrentie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik het weer op een akkoordje gooien met de concurrenten om de prijs hoog te houden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is dan weer per wet verboden. Zulke kartelafspraken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mac Donalds heeft al allerlei plekken gekocht om de restaurants op te zetten. Wanneer je als franchise een bedrijf wil starten, heeft de Mac al bepaald waar deze komt. En inderdaad..Mac zet er geen neer op een hutje op de hei :p
Vroeger (meer dan 10 jaar geleden) bepaalde McDonald's Nederland (het hoofdkantoor) de prijzen.
Daarna werd het de restaurant-eigenaren zelf vrij gesteld om af te wijken van de prijzen.
De eigenaren mogen zelf bepalen wat ze voor iets vragen (uiteraard zullen de eigenaren het zelf ook niet onder de kostprijs verkopen).