Bestaat er verf die voedselveilig is en dus ook in de voedsel industrie gebruikt mag worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

voedsel kleurstof, dit zullen waarschijnlijk die E Nummers zijn.

ook gewoon te koop voor de normale consument bij de bak, cook winkels. of online http://www.hetzoetewarenhuis.nl/nl/3-kleurstoffen onder andere.

er zijn natuurlijk ook natuurlijke kleurstoffen. zoals bieten = rood, blauwe bessen sap voor blauw, zo zijn er meer producten.

het is niet echt verf. ik weet niet waarvoor je het wilt gebruiken, maar bijvoorbeeld icing + kleurstof werkt als plak middel op cake, koekjes enz. glazuur is hiervoor effectief als verf om mee te versieren of te bedekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt het misschien geen echte verf noemen, maar er bestaan wel kleurstoffen die "binnen de normen vallen."

Deze komen in veel producten voor, met name in snoep.

Toegevoegd na 1 minuut:
De link geeft alle kleurstoffen (hebben net als andere additieven een E-nummer, van E100-E180)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt poedervormige kleurstoffen mengen met wat alcohol. Daarmee kun je verven. Het is dan wel dun, zoals waterverf. Als je meer zoiets als plakaatverf wil, dan moet je gaan mengen met een bindmiddel, maar ook dat moet mogelijk zijn.