Betekend een voedsel intolerantie ongeveer het zelfde als niks lusten en alles vies vinden?

Of zit ik er helemaal naast?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar zit je helemaal naast. Het houdt in dat je niet tegen bepaalde ingrediënten kan. Een bekende is lactose intolerantie. Als je dan bijvoorbeeld gewone melk drinkt, krijg je gasvorming en soms buikpijn of diarree. Dat heeft niks te maken of je melk lekker vindt.

Je zit ernaast intolerantie betekent dat je het niet verdraagt, je wordt ziek, of krijgt uitslag of zoiets, Niet lusten, betekent dat je het niet lekker vindt, Ik lust geen zuurkool, maar ik krijg er niets van als ik het eet, behalve rillingen over mn rug, maar die heb ik ook al bij het denken eraan. En voedsel waar je intolerantie voor hebt, zou je zonder die intolerantie best lekker kunnen vinden

Ja, je zit er helemaal naast. Iemand met een voedselintolerantie krijgt nare verschijnselen bij het consumeren van een bepaald soort voedingsmiddel. Bijvoorbeeld pinda's. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat die persoon geen pinda's lust, maar het lichaam van hem of haar reageert er gewoon niet goed op. Iemand die niks belieft is feitelijk niet goed opgevoed. Want als je gewoon hebt geleerd om alles te eten heb je weinig problemen met de meeste soorten voeding.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100