Bestaat er pindakaas voor mensen met een notenallergie?

Mijn zwager is gek op pindakaas maar sinds een paar jaar allergisch voor onder andere pinda's. Nu vroeg ik me af, bestaat er pindakaas voor mensen met een notenallergie? En is dit ook ergens te krijgen? Desnoods te bestellen uit een ander land. Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee die bestaat helaas niet.

Nee, pindakaas is pindakaas en het zijn juist de pinda's die het probleem veroorzaken. Er is wel notenpasta te koop bij b.v. de reformwinkels waar geen pinda's in zitten. Als je zwager echt alleen op pinda's reageert, zou hij die eens kunnen proberen. Ander smeerbeleg wat een beetje op pindakaas lijkt (maar heel anders smaakt) is b.v. Speculoospasta of Bebogeen. Pinda's zijn trouwens eigenlijk geen noten. Niet dat het veel uitmaakt, want veel mensen die allergisch voor pinda's zijn, zijn dat ook voor 'echte' noten.

Als hij inderdaad alleen op pinda's reageert heb je ook nog cashewnotenpasta of sesampasta. Maar vaak zijn die producten gemaakt waar ook pinda's worden verwerkt en kunnen die zelfs een verkeerde reactie geven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100