Wat is een goede manier om standaard maaltijdsalades meer vullend te krijgen?

Als ik kant en klaar maaltijdsalades haal heb ik aan het eind van de avond nog steeds het gevoel dat ik niet goed heb gegeten.

Ik wil voorkomen dat ik de koelkast ga plunderen dus hoe / waarmee kan ik de maaltijdsalades aanvullen zodat ik 's avonds geen trek meer heb?

Mijn creativiteit houdt op bij een extra gekookt eitje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je lichaam moet leren om gaan met ander voedsel. Als het gewend is, een bord vol aardappelen, groente en een stuk vlees, gaat je lichaam vergelijken met wat het normaal ook krijgt en dan komt het verkeerd uit. Je moet het zo zien, je brein geeft signalen naar je maag en gal, die gaan zich dan vast voorbereiden op een flinke hoeveelheid voedsel, nu komt er iets geheel anders, het is gezonder, sneller verteerbaarder en ook je darmen hebben er minder werk aan, maar daar was niet op gerekend, dus heb je na een paar uurtjes weer volop honger. In een maaltijdsalade zitten voldoende voedingsstoffen in, dus daar ligt het niet aan, vaak is het de manier van eten, we eten te haastig en van binnen moeten ze zich dan ineens rot werken. Eet je een maaltijdsalade, dan kan je e.v.t. ei toevoegen, maar ook vis ,gamba's, mosselen of kip. Dat zal dan langer een voldoend gevoel geven, maar eigenlijk is dit niet echt nodig. Wat je kan proberen, trek er wat meer tijd voor uit om deze salade te eten en eet langzaam en bewuster, zodat ze ook "binnen" weten wat er aan komt. En eet het ook vaker, ook dan "weet" je lichaam wat er aan komt en zal het langzamer verteren , waardoor je minder snel honger hebt. Prima hoor maaltijdsalades!

Kant en klare maaltijd salades bevatten vaak maar weinig koolhydraten (pasta/aardappelen). Dat zijn juist de dingen die een gevuld en voldaan gevoel geven. Je zou daar dus zelf wat meer van toe kunnen voegen. Nadeel is dat je dan aardappelen of pasta moet koken en het gemak van een salade weg is. Je zou er dus wat brood bij kunnen nemen. Of een kop soep vooraf. Liever dan een wat stevigere soep zodat het wel vult.

Wat ik zelf heel erg lekker vind, heel gezond is en ook nog vult als een trein is avocado. Super makkelijk hoef je niet voor te koken. Ook nog een simpele is ham of kipblokjes, die kan je kant en klaar kopen (Appie bij de vleeswaren) en erdoor heen gooien, is ook nog laag in calorieën. Succes en eet smakelijk

je kan er blokjes witte kaas bij gooien,of pitjes. maar er zijn natuurlik ook veel kruiden en sauzen! zie aldi en lidl veel succes!

Neem een soepje vooraf. Als je later weer trek krijgt, neem je nog een soepje.

vers stobroodje of warme pittabroodjes erbij. Eten wij vanavond ook, na een kopje soep.

Krieltjes of pasta erbij koken, of stokbrood of van die voorgebakken broodjes erbij, desnoods friet. Gerookte kipfilet of vis uit blik, afhankelijk van wat voor soort salade het is. Rijst met wat saus, dressing (ja echt) of kruiden/specerijen erbij/erdoor (rijst met kerrie bijvoorbeeld). Zo'n klein potje/blikje groente erdoor (worteltjes, erwten, maïs, bonen). Ik vind die maaltijdsalades teveel voor een lunch maar te weinig voor een avondmaaltijd als ik niet snel daarna ga slapen ;-)

Met kaas, met koude pasta's, noten, olijven, gedroogde tomaten, gekookt ei. Legio mogelijkheden. Kijk eens op www.smulweb.nl , daar stikt het van de heerlijke recepten voor salades. Gebruik je gekochte salade als basis en leef je uit. Je kan dan eigenlijk net zo goed de salade helemaal zelf maken, maar dat is aan jou natuurlijk.

Stukjes vis door de salade mengen, bijvoorbeeld makreelfilet, tonijn of sardientjes. Ik heb altijd van die blikjes in huis, hartstikke makkelijk en gezond. Stukjes gekookte koude bietjes en/ of stukjes gekookte koude aardappel erdoor is ook lekker en vullend.

Drink een groot glas water vooraf! Daar krijg je al een beetje een vol gevoel van. En wat je bijvoorbeeld nog door de salade kunt doen: Uitjes. Stukjes augurk, komkommer, en paprika.

het ligt er ook aan welke sla erin zit, ikzelf vind ijsbergsla niet vullen. tomaten,fetakaas of philadelfia, olijven en een mosterdsausje erover, glas wijn erbij dan is het super.

Salades zitten vol met heel veel nuttige vitaminen ed., en zijn heel goed voor je gezondheid. Het enige punt met salades is dat ze vaak vrij weinig calorieën bevatten, wat op zichzelf in deze tijd van overgewicht een absoluut pluspunt is, maar waardoor het soms niet genoeg is als hele maaltijd. Een goede aanvulling voor een salade is noten en zaden. Die bevatten veel calorieën, en geven snel een verzadigd gevoel. Daarnaast zijn ze ook nog heel gezond. Je kan allerlei noten of zaden gebruiken, zoals walnoten, amandelen, pecannoten, hazelnoten, sesamzaad, zonnebloempitten, pompoenpitten. Als je ze op zichzelf niet zo lekker vindt, kan je gebakken en gezouten noten nemen of ze malen met een blender of staafmixer en door de dressing gooien. Peulvruchten zijn ook een lekkere en gezonde toevoeging aan salades. En verder kan je er van alles aan toevoegen, gebakken quorn (heerlijk in salades!) of tofu, vlees, macaroni, quinoa, aardappel, etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100