Waar kan ik verse ongebakken tortilla's kopen?

Deze heb je voor veel Mexicaanse recepten nodig maar ik heb geen idee waar ik deze kan halen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.5K
Poet
10 jaar geleden
Kun je ook heel makkelijk zelf maken:
http://nl.wikihow.com/Je-eigen-tortilla's-maken

Antwoorden (2)

Zelf maken? Met maza harina (maisgriesmeel) is dat te doen. ff zoeken voor een goed recept. Om te bakken kun je een rotiplaat gebruiken, ik gebruik zelf een stalen plaat van een ijzerhandel die direct op het gasfornuis ligt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de meeste toko"s verkopen ze uit de diepvriezer maar wil je ze zelf maken probeer het dan op deze manier
300 gram masa harina (speciaal maismeel), 1 theelepel zout, ongeveer 2 dl warm water
Zeef de masa met hierin het zout in een grote kom.
Roer er geleidelijk zoveel warm water door tot een zacht, maar niet kleverig deeg is ontstaan.
eventueel nog wat meer water als het deeg te dik is
Verdeel het deeg in 12 stukjes
Kneed een balletje van een portie deeg, plat dit enig sins af en leg het op een stuk vetvrij papier
Leg er een tweede stuk bovenop en rol het deeg uit tot een cirkel
Verhit een koekenpan met dikke bodem boven een matige hittebron
bak de tortilla 1 minuut tot de rand begint te krullen,
en draai de tortilla om je ziet wat bruine bubbels
Bak ook deze kant 1 minuut.
leg de gebakken tortilla s op een rooster dat met een droge doek is afgedekt.
Dek de tortilla s met een tweede doek af tijdens het bakken van de andere tortilla s
dit doe je om ze warm te houden
Ze zijn nu klaar om gegeten te worden.
heb je er te veel verpak ze dan in vetvrij papier met folie ertussen en doe ze in een diepvrieszak,en doe ze in de vriezer
je kan ze dan circa drie maanden te bewaren.