Wie weet een recept van westmalle die ik zou kunnen gebruiken om zelf te brouwen?

Ik ben amateurbrouwer en kan maar 1 recept vinden, deze is niet helemaal naar wens gebrouwen las ik.
Het recept kwam van 't wort wat uit Hoofddorp.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trippel op dubbel?

Het beste antwoord

Een paar recepten:

Tripel abdijbier
4000 gr. Pilsmout
350 gr. Suiker
35 gr. Hallertau-hop
+ Gist

Voor een mooiere schuimkraag wat Tarwemout toevoegen ca. 200 gr.

========================

Triple tarwe
1700 gr. Pilsmout
600 gr. Tarwemout
240 gr. Ambermout
300 gr. Tarwevlokken
11 ml. Melkzuur
120 gr. Bloemenhoning
11 gr. Korianderzaad
17 gr. Verse sinasappelschil
20 gr. Gemengde hop
+ Gist

Maische op ph 5,8 brengen met melkzuur voor eiwitrust.
Melkzuur toevoegen na de eiwitrust tot pH 5,2. Schillen en koriander 20 min. voor het einde van het koken toevoegen. De honing vlak voor het einde van het koken.

Je kan proberen een giststarter te maken van het gist wat achter blijft in de fles. Dan heb je de giststam van de Brouwerrij te pakken. Dat is zeker een aanrader, maar de kans op infectie is hierbij wel groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel moeite gedaan om het de vraag te beantwoorden.
Tevens kan ik mijn zelfgemaakte roerwerk ook mooi gaan gebruiken (ook te koop)

Andere antwoorden (1)

Genoeg recepten zijn de vinden op freebeer.
Daar kun je ook je eigen, originele, recepten delen.