Wie weet een recept van westmalle die ik zou kunnen gebruiken om zelf te brouwen?

Ik ben amateurbrouwer en kan maar 1 recept vinden, deze is niet helemaal naar wens gebrouwen las ik.
Het recept kwam van 't wort wat uit Hoofddorp.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een paar recepten: Tripel abdijbier 4000 gr. Pilsmout 350 gr. Suiker 35 gr. Hallertau-hop + Gist Voor een mooiere schuimkraag wat Tarwemout toevoegen ca. 200 gr. ======================== Triple tarwe 1700 gr. Pilsmout 600 gr. Tarwemout 240 gr. Ambermout 300 gr. Tarwevlokken 11 ml. Melkzuur 120 gr. Bloemenhoning 11 gr. Korianderzaad 17 gr. Verse sinasappelschil 20 gr. Gemengde hop + Gist Maische op ph 5,8 brengen met melkzuur voor eiwitrust. Melkzuur toevoegen na de eiwitrust tot pH 5,2. Schillen en koriander 20 min. voor het einde van het koken toevoegen. De honing vlak voor het einde van het koken. Je kan proberen een giststarter te maken van het gist wat achter blijft in de fles. Dan heb je de giststam van de Brouwerrij te pakken. Dat is zeker een aanrader, maar de kans op infectie is hierbij wel groter.

Genoeg recepten zijn de vinden op freebeer. Daar kun je ook je eigen, originele, recepten delen.

Bronnen:
http://freebeer.org/blog/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100