Bij een broodje Pita, hoe zorg je ervoor dat er niet teveel kaas uit de zijkanten druipt?

11 jaar geleden
in: Koken
8.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uhm eerlijk gezegt denk ik dat deze vraag niet echt nodig is. want jij kan je vast wel inbeelden dat je dan of wat minder kaas moet gebruiken of gewoon een beetje eruit laten komen wat helemaal niet erg is. want ik denk niet dat het veel moeilijker word dan dit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
draai om de onderste helft van het broodje een stukje zilverfolie zodat het broodje alleen aan de bovenkant openstaat

Het beste antwoord

Door hem niet open te snijden tot de helft of meer.
Doe je broodje iets vochtig gemaakt even in het broodrooster zodat hij iets warm wordt.
Snijd alleen van de bovenrand een stukje af zodat je ong. een opening krijgt van enkele centimeters, waar je de kaas in kunt schuiven. Steek de punt van een mes erin en wrik het een beetje open. Je zult zien dat het broodje een soort zakje wordt.
Schuif dan de kaas erin en bak hem af tot de kaas gesmolten is. Ik zet ze zo met de opening naar boven in de toaster maar je kunt ze ook in de oven neerleggen natuurlijk. Als je plakjes Cheddarkaas neemt, ben je heel snel klaar. Deze kaas smelt vrijwel meteen.
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan ook aan de kaas liggen
want jonge kaas smelt meer dan oude kaas, is mij door een kaasboer verteld. Je kan ook tosti kaas gebruiken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kaas beetje in het midden doen en niet over het gehele broodje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb nooit dat er kaas uit mijn pitabroodje druipt!

Maar dat komt vooral omdat ik daaar meestal iets anders op doe: Shoarma met sla, bijvoorbeeld.

Maar jij bedoelt dat je zo'n broodje met kaas belegd hebt,
en dan heet maakt en dat de kaas dan gaat smelten.

Tja, diverse mogelijkheden:

* minder kaas gebruiken.
* kaas alleen in het midden doen.
* broodje beetje uithollen in het midden en de kaas in de uitholling proppen .
* broodje kaas niet te heet maken, zodat de kaas niet vloeibaar wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het broodje eerst wat opwarmen in de magnetron tot hij bol staat. Dan in plaats van opensnijden, met een schaar een kleine opening maken en dan de kaas erin doen en weer opwarmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In aluminiumfolie wikkelen en dan in de oven doen.