Voorgebakken bruine petit pains, tht 12-10-2011. Ik zie er zelf niets aan, kan ik deze nog gebruiken?

Toegevoegd na 1 minuut:
4 dagen over de tht datum dus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

Als je er verder niets aan ziet kun je ze nog prima eten. Het is tenminste tot, niet uiterlijk tot...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Niet gelijk nee!! Het is een tht betekent teminste hoidbaar tot
Kijk ruik en proef!! Fabriek geeft garantie tot die datum daarna niet meer kan alleen zijn dat de smaak anders word maar je word er niet ziek van zolang je.zelf maar goed oplet als je.geen schimmel ziet ofzo? Verpakking nog 100% dicht dan kan een paar dagen echg geen kwaat ok soep een jaar over datum kan nog gegeten worden

Andere antwoorden (7)

Nee, die kan je niet meer gebruiken. Die datum zetten ze er niet voor niks op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die datum zetten ze erop, omdat ze tot die datum de kwaliteit kunnen garanderen. Dus die broodjes kunnen gewoon gebruikt worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar als ze je geen kwaliteit kunnen bieden ga je ze toch niet opeten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is TENMINSTE houdbaar tot, niet UITERLIJK houdbaar tot. Dus nog prima eetbaar als je er niks aan ziet/ruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een kulantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, gaan jullie maar lekker dingen eten die over de datum zijn.
Er is niets aan de hand. U kunt ze gewoon genruiken.
Bij twijfel even ruiken en kijken of er schimmelplekjes opzitten. Dit lijkt me niet waarschijnlijk.
Smakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de verpakking gewoon nog dicht zat is er niks aan de hand. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nog te definieren is als bruine afbakbroodjes lijkt het me geen kwaad kunnen. Even goed bekijken of het niet vreemd ruikt.
In de bijlage zit een link naar een site met informatie over de uiterste houdbaarheidsdatum van verschillende levensmiddelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tht betekent niet voor niets TEN MINSTE houdbaar tot ; een datum die vaker interessant is voor de fabrikant dan voor de consument. Als je dergelijke producten goed bewaard (liefst ook nog koel en donker) gaan ze beduidend langer mee.

ADat je er niks aan ZIET echter betekent niet per definitie dat het nog goed is ; hooguit dat het niet is gaan schimmelen. Als je het zeker wilt weten, moet je je neus gebruiken : ruik je een erg sterke gist-achtige of wat zurige geur, dan is het brood niet lekker meer. Ruikt het gewoon naar ...rauw brood, dan gaat het nog uitstekend.

Deze broodjes zijn ZO kort over datum, dat ik er van uitga dat het nog wel in orde is. Ik heb ze wel eens drie maand (!) over datum nog prima kunnen eten - en ook wel eens een week erover al niet meer, hoor. Temperatuur en daglicht heeft grote invloed.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens valt het me op dat in Nederland de supermarkten geen spullen meer verkopen die op of over de datum zijn, terwijl dat hier in Duitsland heel gebruikelijk is. In de opruimbakken vind je soms zelfs zuivel die al twee weken over de datum is - en inderdaad nog prima te eten. (Alleen met vleeswaren ben ik wat voorzichtig ; dat moet voor mij niet meer dan een week over datum zijn).
Er wordt ongelofelijk veel voedsel onnodig verspild doordat mensen zich bang laten maken door die tht -datum, die vooral de doorloop in de verkoop dient.

Belangrijker is de 'niet gebruiken na'- datum. Daar zijn maar heel erg weinig uitzonderingen op eigenlijk. Maar dat betreft uitsluitend zeer verse, onbehandelde producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn blijkbaar minimaal twee grootverspillers het niet mee eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo extreem dat ik het na 3 maanden nog probeer, ben ik niet, en sinds ik een voedselvergiftiging opgelopen heb van vanillevla gaan geopende zuivelpakken hier ook wat sneller weg, maar verder: helemaal mee eens. Zo lang het niet de koelkast uit wandelt of terugpraat, noemen we het voedsel.
Gewoon opeten. Ze gaan toch de hete oven in, nou dan zijn de schimmeltjes die je niet ziet, toch dood gegaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, ik heb eens broodjes gehad die nog ruimschoots voor de houdbaar tot-datum waren en in dichte verpakking, en er zat schimmel (blauw) aan 1 van de broodjes. Dus zelf goed kijken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had dit laatst ook. Waren een klein weekje over de datum. Toen ik ze uit de verpakking haalde bleken ze toch licht zuur te ruiken. Dus toen toch maar weggegooid. Als je niets ziet en niets verdachts ruikt kun je ze gewoon eten.