Wat kan je eten of drinken om misselijkheid te verminderen?

Ik ben de hele dag al misselijk, en nee ik ben niet zwanger. M'n eetlust is ook weg en ik heb nergens zin in. Kan ik misschien iets eten of drinken (geen medicijnen) waardoor het gevoel minder wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik dan gebruik is Regla-PH in de vorm van een kauwtablet. Is een soort rennie maar minder schadelijk.

Gewoon een geschild appeltje. Dat werkt bij mij altijd prima, vooral als je wel een beetje trek hebt omdat je een tijdje door de misselijkheid niets hebt gegeten.

kauwgom. Daar krijg ik altijd enorme honger van.!

Lastig probleem.Licht verteerbare dingen eten en drinken.En hopen dat het niet te lang duurt en anders naar de huisarts gaan en voorleggen aan hem of haar.Soms moet je de oorzaak ook proberen te achterhalen en je zelf afvragen waardoor dit kan komen.Teveel gegeten of te weinig , te vet gegeten ezo.

Gemberkoeken werken goed volgens de Mythbusters

pepermuntthee drinken

cola of wat mijn oma altijd voor me maakt als ik ziek ben: geprakte banaan met sinaasappelsap en gewoon van die droge liga koekjes erin gekruimeld

probeer eens gember, kamille of basilicum thee, vooral kamille werkt bij mij zeer goed

Alle dingen waar munt in zit werken goed. Een kauwgom, thee, pepermuntje,.. Munt heeft de eigenschap dat het je maag kalmeert en ik gebruik het zelf ook altijd als ik me misselijk voel!

melk maat niet al t ekoud Toegevoegd na 21 seconden: melk maar niet al te koud

Ik denk dat het verstandiger is om te kijken waar de misselijkheid vandaan komt, i.p.v. het symptoom te bestrijden. Deze klachten kunnen door van alles veroorzaakt zijn: psychische klachten, te weinig bewegen, slecht voedingspatroon etc. Misschien is het handig als je iets meer informatie verstrekt? Daarnaast kan misselijkheid worden verminderd door een aantal huismiddeltjes: Cola, maagtabletten, pepermunt en kamille thee. Je kan ook gewoon proberen iets te eten en hopen dat je het binnen houdt, of een wandeling maken om je spijsvertering te activeren. Ik hoop dat er iets nuttigs bij zit.

eet een beschuitje dat helpt bij mijn altijd of een beetje soep. en thee dat kan ook goed helpen

Munt wordt gebruikt tegen misselijkheid, overgeven en zeeziekte, potje Vicks in de buurt kan al helpen. Of zo'n snuifstick als je verkouden bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100