Wat kan je eten of drinken om misselijkheid te verminderen?

Ik ben de hele dag al misselijk, en nee ik ben niet zwanger. M'n eetlust is ook weg en ik heb nergens zin in. Kan ik misschien iets eten of drinken (geen medicijnen) waardoor het gevoel minder wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.4K

Antwoorden (34)

Drink een glas cola, helpt mij altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfecte medicijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hoor ik vaak, wil het ook wel eens proberen.
helaas ben ik een kind en wil mn moeder geen cola voor me kopen als ik ziek ben -.-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is serieus hoor, hoop niet dat je misselijk wordt, maar als het zo is moet je het eens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola was vroeger een medicijn. geen idee waarvoor. maar nu word het gebruikt voor een lekker drankje :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ officieel is het volgens mij uitgebruiste coca cola maar goed =) Een glas cola helpt bij mij ook altijd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola helpt vooral om de maag tot rust te laten komen, het helpt erg goed bij buikpijn door buikgriep, maar bij veel mensen ook bij misselijkheid. Het liefst niet te koud en met zo weinig mogelijk prik. Het best dus om een klein beetje in een glas te doen (of in 2 glazen een beetje) en een half uurtje te wachten. Bij een vol glas duurt het natuurlijk langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het schijnt echt te helpen, alleen word ik bij de gedachte al dat ik dat gore spul moet drinken, acuut misselijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha @stippel, ik drink het ook nooit voor de lol..........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++++++++ :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ , een vriendin van me had het er laatst ook weer over. Volgende keer dat ik misselijk ben ga ik dat ook proberen!
probeer water te drinken. dat kan helpen, en ga naar buiten. frisse lucht doet ook vaak goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens wat thee met een beschuit dat is licht verteerbaar.
12 jaar geleden
Wat ik dan gebruik is Regla-PH in de vorm van een kauwtablet. Is een soort rennie maar minder schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon proberen waar je trek in hebt. Ik ken iemand die gaat als hij ziek is aan de gebakken eieren, en een ander als hij maar iets voelt, die eet gelijk niets meer.
Ikzelf hou het ook liever op een boterham, of een kopje (kippen)soep
anneliez
12 jaar geleden
Wat bij mij ALTIJD helpt is Grapefruitsap! Dit is zuurder dan sinaasappelsap, en zorgt ervoor dat je maag weer op gang komt. Het helpt echt geweldig, een officiële remedie tegen misselijkheid is er niet, maar het zure van grapefruitsap is echt een topper.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
In Kuopio heb ik bij een meer eens sinaasappelsap gehad (gewone jus d 'orange). Ik voelde mij toen niet zo lekker. Ik moest daarop op een grasveldje bij het station overgeven, maar voelde mij daarna wel weer lekker.
Neem een paar Norit koolstof tabletten en het verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Werkt 100% en heel snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een geschild appeltje.
Dat werkt bij mij altijd prima, vooral als je wel een beetje trek hebt omdat je een tijdje door de misselijkheid niets hebt gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kauwgom. Daar krijg ik altijd enorme honger van.!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij goed helpt tegen misselijkheid: melk drinken! Niet te veel; niet te snel. Bij mij is 1 slok vaak voldoende!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk wordt juist vaak aangeraden wanneer je misselijk bent en het overgeven niet lukt. Dus als je niet wilt overgeven, beter geen melk drinken. (al werkt het bij mariejose blijkbaar wel)
Ik eet altijd wortels. Helpt bij mij echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlopig niks. Drink kleine teugjes water en begin langzaam met een droge beschuit. Lauwe cola waar de prik uit is kan ook beterschap brengen (klinkt niet lekker) op aanraden ooit van mijn huisarts.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag nog geen + geven, maar dit werkt bij mij ook het beste, Ik moet er niet aan denken wat naar binnen te werken wanneer ik goed misselijk ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cola zonder prik, lekker! Maar niet lauw.
Je kunt de prik uit de cola halen door de fles te schudden en dan de dop voorzichtig los te draaien, goed opletten dat het er niet uit loopt. Net zolang tot er niets meer omhoog komt.
Lastig probleem.Licht verteerbare dingen eten en drinken.En hopen dat het niet te lang duurt en anders naar de huisarts gaan en voorleggen aan hem of haar.Soms moet je de oorzaak ook proberen te achterhalen en je zelf afvragen waardoor dit kan komen.Teveel gegeten of te weinig , te vet gegeten ezo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil nog wel eens misselijk worden van de honger.. Meestal drink ik een glas lauw water en pak ik wat lichtverteerbaars om te kijken of ik ziek ben of gewoon honger heb. Een glas warme melk wil ook wel helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wonder doener voor maag problemen over de gehele wereld is;
Ginger ale....
En natuurlijk helpt een tabletje domperidon ook perfect, maar daar wil je niet aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)inderdaad werd gevraagd o geen medicijnen, maar Domperidon heb ik ook altijd in de medicijnkast liggen.
Gemberkoeken werken goed volgens de Mythbusters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pepermuntthee drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gember is heel goed. Je kan het ook in capsules krijgen eventueel. (dat is dan geen medicijn, vind ik: want gewoon heel natuurlijk verder) Pure Gember is niet zo lekker, maar dat is persoonlijk.

Ik weet in elk geval dat het goed werkt bij reisziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pepermuntje wegzuigen helpt mij altijd.
Verder een glaasje bouillon of thee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit helpt bij mij altijd: een droog biscuitje en ice tea green(zonder prik). Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook wel eens, verschikkelijk! bij mij (en de rest van de mensen die ik ken) helpt het altijd om chocola te eten, moet je echt eens proberen. ik geloofde het eerst ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cola of wat mijn oma altijd voor me maakt als ik ziek ben: geprakte banaan met sinaasappelsap en gewoon van die droge liga koekjes erin gekruimeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens gember, kamille of basilicum thee, vooral kamille werkt bij mij zeer goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle dingen waar munt in zit werken goed. Een kauwgom, thee, pepermuntje,.. Munt heeft de eigenschap dat het je maag kalmeert en ik gebruik het zelf ook altijd als ik me misselijk voel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Dat deze tip nog niet gegeven is?) Niet precies 'eten of drinken', maar wat marihuana helpt goed tegen misselijkheid en geeft je een enorme vreetkick!

Word (of werd misschien...) zelfs in echte gezondheidszorg gebruikt.

"Misselijkheid en overgeven: Door de ziekte aids of door de bijwerkingen van een chemotherapie bij kanker kan misselijkheid en ernstig verminderde voedselinname optreden, waardoor de patiënt snel magerder wordt. Cannabis kan de eetlust vergroten, en pijn die met slikken gepaard kan gaan, wegnemen, waardoor de voedselinname toeneemt en de patiënt weer aankomt. Ook zorgt cannabis voor minder misselijkheid waardoor voedsel kan worden binnengehouden."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik vroeger altijd deed: ik ging op bed liggen en zorgde ervoor dat ik het zo koud mogelijk kreeg. Ik legde mijn armen gespreid en niets over me heen, en rustig en diep ademhalen. Zorg ervoor dat er geen rare luchtjes in de kamer hangen, want dat maakt het vaak erger.
Ook nam ik een cracker met komkommer. (melbatoast) en water drinken, niet te snel en niet veel, want dat maakt je ook misselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spa rood zou kunnen werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind kreeg ik bij misselijkheid van mijn stiefvader de tip om een zure haring te eten... liefst met slagroom... ik dacht die is gek! Heb de haring toch maar gegeten (zonder slagroom want dat werd me te gek) :P en de misselijkheid verdween
12 jaar geleden
Wat bij mij altijd op de een of andere manier werkt is een biscuitje met kaas... Klinkt misschien raar maar het werkt bij mij wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
melk maat niet al t ekoud

Toegevoegd na 21 seconden:
melk maar niet al te koud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verstandiger is om te kijken waar de misselijkheid vandaan komt, i.p.v. het symptoom te bestrijden.
Deze klachten kunnen door van alles veroorzaakt zijn: psychische klachten, te weinig bewegen, slecht voedingspatroon etc.
Misschien is het handig als je iets meer informatie verstrekt?
Daarnaast kan misselijkheid worden verminderd door een aantal huismiddeltjes: Cola, maagtabletten, pepermunt en kamille thee. Je kan ook gewoon proberen iets te eten en hopen dat je het binnen houdt, of een wandeling maken om je spijsvertering te activeren.
Ik hoop dat er iets nuttigs bij zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eet een beschuitje dat helpt bij mijn altijd of een beetje soep. en thee dat kan ook goed helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Munt wordt gebruikt tegen misselijkheid, overgeven en zeeziekte, potje Vicks in de buurt kan al helpen. Of zo'n snuifstick als je verkouden bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof snert (erwtensoep) dat geeft mijn moeder altijdt als ik moet kotsen en het helpt echt!!!!!!!!