Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt bacon zoals in EpicMealTime ook in Nederlandse supermarkten verkocht?

Echte dikke plakken die je kan bakken. Dus niet van die dingen waar je door heen kan kijken. Ik kon ze bij de Boni en C1000 niet vinden vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

denk dat je wellicht een slager kan vragen ze te snijden voor je ?
ik ben ze in een supermarkt nog nooit tegen gekomen
of je moet misschien gewoon gerookt spek nemen en zelf snijden ?
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gerookt spek is geen bacon! maar ontbijtspek en dat is véél vetter en niet te vergelijken.
Het is wel te koop bij de Jumbo, dikke plakken.
Echter als je Engelse bacon bedoelt, die is het niet, het is Nederlands varkensvlees met veel water er in, dat dus krimpt in de pan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Albert Heijn heeft het ook.
Maar zoals je zegt is het toch ander vlees dan de echte bacon zoals je die in Engeland bij het ontbijt krijgt.
bamibal
10 jaar geleden
Engelse bacon is dan ook heel iets anders dan Amerikaanse bacon. Op de foto van de vraagsteller staat Amerikaanse bacon. http://www.mrbaconpants.com/2009/06/review-of-what-the-english-call-bacon/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook Amerikaanse bacon kun je niet benoemen als "De Amerikaanse Bacon". er zijn zoveel variaties. In Groot Brittannië [Schotland, Wales] en ook nog Ierland zijn er op die relatief kleine oppervlakte [in verhouding tot de U.S.A.] al zoveel verschillende soorten/smaken bacon, dat je dan eigenlijk moet gaan spreken over 'bacon' uit een bepaalde streek van een bepaald ras varken en op een bepaalde manier gerookt/bereid... en dan heb ik nog niet verteld dat de Epic Meal Time origineel Canadees is! [zie link].
Now we 're talking!
Het gaat dus eigenlijk over Canadese bacon, ik bedoel maar... Dus zo bezien zou deze hele vraag niet kunnen!! :)) De foto op jouw link @bamibal is niet bijzonder representatief voor Engels bacon en ik heb in mijn leven héél vaak Engelse bacon gegeten. Engelse bacon wordt, gemiddeld, niet zo licht / bijna ongebakken op een bord gepresenteerd als zijnde klaar. http://en.wikipedia.org/wiki/Epic_Meal_Time
Bij de Dekamarkt (en daarom waarschijnlijk ook bij Dirk van den Broek) verkopen ze het onder de naam "Pannenkoekenspek". Ook hebben ze voorgebakken plakken. Dan heet het "Streaky bacon".
(Lees meer...)
bamibal
10 jaar geleden
Bij verschillende supermarkten ligt het bij de verpakte vleeswaren en heet het bakbacon. Bij ons heeft zowel de Deka het als AH. Het zijn iets grotere pakjes en er zitten een stuk of 4-5 plakjes in.
(Lees meer...)
amc
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding