Waarom krijg je last van je gehemelte als je van die kleine ronde hoestsnoepjes eet?

Ik weet nie meer precies hoe ze heten maar rond de 2 cm groot en rond. Ik zuig erop en dan zit het snoepje tegen me gehemelte aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je Italiano's?
Amadea
12 jaar geleden
Of Stophoest?

Antwoorden (3)

Het zijn harde snoepjes dus raakt je gehemelte geïrriteert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je Strepsils, dat is tegen keelpijn, maar er zit een stof in, die een allergische reactie veroorzaakt bij sommige mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee die bedoel ik niet maar wel edankt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk zit er in de snoepjes van jou wel de zelfde stof, omdat je ze tegen het hoesten gebruikt
Het kan zijn dat er bijvoorbeeld menthol of iets anders in zit dat irriteert, of - als het harde snoepjes zijn - dat ze terwijl je erop zuigt van die kerven in het snoepje krijgen, die kunnen heel kleine beschadigingen aan het slijmvlies van je mond geven.