kun je alcohol ijsblokjes maken?

ik wil niet dat het percentage alcohol van mijn cocktail daalt, naarmate de ijsblokjes smelten. als je rum ijsblokjes wil maken, kan dat dan in een gewon vriezer, en hoe lang duurt het dan voordat ze goed bevroren zijn? trekt de alcohol er dan niet uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

In principe kan het wel, maar dan moet je wel een hele koude vriezer hebben.

Alcohol bevriest namelijk pas bij 159 K (is -114°C)

Toegevoegd na 26 minuten:
Als je mint, geef dan een toelichting (of geef zelf het juiste antwoord) aub.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik Ouzo in het vriesvakje van mijn "bier"-koelkast leg, dan is het de volgende dag voor het grootste gedeelte bevroren. Mijn koelkast staat altijd op zijn koudst, dus de drank waarvan ze zeggen dat die in de vriezer moet bewaar ik in de deur van de koelkast.