Is het slecht voor je om te sterke zwarte thee te drinken?

Ik heb juist een kopje zwarte thee gedronken, maar heb het zakje er denk ik te lang laten intrekken (ong 5 min). De smaak was aan de bittere kant, maar heb het toch gedronken. Nu, ik ben op dieet dus vroeg ik mij af of dat het een negatief effect kan hebben op mijn lichaam of dieet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Het is niet slecht voor je en het heeft ook geen negatief effect op je dieet. Er zal gewoon meer cafeïne in de thee zitten.

De hoeveelheid cafeïne is afhankelijk van hoelang men de thee laat trekken, de regel geldt: hoe langer de thee trekt, hoe hoger de dosis cafeïne.

Het is moeilijk een exact cijfer te geven voor de hoeveelheid cafeïne, aangezien elke thee uniek is en anders verwerkt wordt. Maar aangenomen wordt dat een kopje zwarte thee meer cafeïne bevat dan een blikje cola maar wel minder dan koffie. Dus niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor je dieet maakt het niet uit, je smaakpapillen hebben wat te verwerken gehad, verder niets
anneliez
12 jaar geleden
Bij lang trekken (meer dan 5 minuten) wordt de thee bitterder dan bij korter trekken (2-3 minuten).
maar dit lang trekken heeft niet veel invloed op het dieet, echter wel iets.

wat er namelijk gebeurt als je thee te lang laat trekken is dat er meer cafeïne in je theewater komt.
Cafeïne heeft ook invloed op de stofwisseling. Daarom is cafeïne een veel gebruikt ingrediënt in populaire vetverbranders (fatburners).

dus als het dieet bedoelt was om af te vallen is dit alleen maar heeeel klein beetje positief. dit is echter bijna verwaarloosbaar dus ik zou het hierom de volgende keer niet expres doen om af te vallen.

ps: bij regelmatig gebruik van cafeïne neemt het lichte positieve effect ook nog af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel veel zwarte thee drinkt )2 liter per dag elke dag zoals ik vroeger deed) dan is dat niet goed voor je darmen. Maar 1 kopje maakt niets uit.
Overigens is het zuur wel slecht voor je glazuur, vandaar dat sommige personen er melk in doen daar zit kalk in en dat is goed voor je glazuur.