Insecten, reptielen, Kleine zoogdieren,vissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het menu van de kookaburra bestaat uit hagedissen, insecten, kleine broedende vogels en hun eieren, knaagdieren, rivierkreeften, kikvorsen, slangen en dergelijke. Omdat de kookaburra niet over de klauwen of kromme snavel van de havik en andere roofvogels beschikt, is hij op zijn sterke nekspieren aangewezen om zijn prooi te doden en op te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Aap;

Weesper moppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kookaburra’s jagen op de typische ijsvogelmanier: ze zitten stil op een tak speurend naar een prooi. Hebben ze iets van hun prooi gezien dan duiken ze er vanaf de tak op af (deze methode lijkt veel op die van de inheemse buizerd) en slaan hun prooi vervolgens dood tegen een boomtak. Vervolgens slikken ze de prooi in z’n geheel naar binnen, de kop eerst. Een enkele keer eten ze vis of krab, kleine vogeltjes of eieren, maar het merendeel van hun voedsel bestaat uit grote insecten, kikkers, hagedissen, slakken, muizen. De kookaburra’s eten ook door mensen achtergelaten voedsel. Af en toe worden er zelfs slangen gevangen. Zo’n slang kan wel tot 50 cm. lang zijn. Soms vangen meerdere dieren samen een slang. Deze kan dan nog wel langer zijn. Ook gifslangen worden wel gevangen, hetgeen de kookaburra populair maakt bij mensen.