waarom is naturel chips zout?

Het is naturel dus waarom zout, bestaat er ook echte naturel chips

Weet jij het antwoord?

/2500

Zonder zout zou er nagenoeg geen smaak aan zitten. (zout is immers een smaakversterker) naturel chips zonder zout is re koop bij natuur winkels en vaak ook in biotische winkels. Toegevoegd na 33 seconden: Biotische= biologische

Ja, 'naturel chips zonder zout' bestaat ook. Op de bronsite vind je "Hoeksche Chips ZTZ". Maar 'naturel met zout' is natuurlijk bekender. Het heet 'naturel' omdat bijv. geen paprika is toegevoegd. Het is de standaardaardappel die tot chips wordt verwerkt.

Bronnen:
http://www.dieetook.eu/oc/index.php?route=...

Er zijn inderdaad chips te verkrijgen zonder zout. Ze dragen de naam trafo chips. Ze kosten per 125 gram 1.59 euro. Maar je kan ook goed zelf chips maken zonder zout. Aardappel schillen op komkommerschaaf schijfje schaven goed afdrogen en bakken in de olie. Erg lekker. Toegevoegd na 31 seconden: En dan heb je echte naturel chips.

Naturel chips hoeven niet per definitie zout te zijn. Maar de fabrikanten denken dat mensen het lekkerder vinden als er meer smaakstoffen aan toegevoegd zijn. In grote supermarkten zijn vaak wel chips zonder zout te koop. Die liggen dan in het vak voor zoutarm dieet. Daar koop ik ook altijd de rijstwafels van, want daar is hetzelfde mee aan de hand. Pure rijstwafels zijn veel lekkerder dan die zoute, net als de chips dat zijn en ook patat in een snackbar. Die vraag ik altijd ongezouten, want ik heb de hele avond dorst als ik de "gewone" eet.

je gaat er van uit dat naturel niet zout is, deze aanname is niet juist : chips is hartig, hartig is zout, de smaak van naturel chips is zout. de smaak van paprika chips is paprika. de smaak van cheese & onion is kaas en ui . antwoord : pinda's zijn wel of niet gezouten. chips zijn gezouten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100