Binnen welke bandbreedte varieert je gewicht?

Stel dat je je elke ochtend meteen na het opstaan zou wegen en je dat bijv. een maand doet. Je bent niet aan het lijnen. Wat zijn dan normale afwijkingen die je van dag tot dag tegenkomt ten opzichte van je gemiddelde gewicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat kan wel een kilo per dag verschillen. Bijvoorbeeld wanneer je erg zout hebt gegeten ben je de volgende dag een stuk zwaarder. Andersom wanneer je een aantal glazen alcohol hebt gedronken, ben je soms een kilo minder. Deze effecten zijn alleen tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tot twee kilo is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is toch echt afhankelijk van wat je gegeten en/of gedronken hebt. Calorierijk of caloriearm, ook als je niet lijnt. En of je menstruatie er aan komt. Dan ben je ook zwaarder. Ik denk rond een kilo tot maximaal 1,5 kilo.

Gewoon 1x per week wegen. Scheelt tijd en stress...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel vocht vasthoudt (bijv rond de menstruatie) kun je wel 3 kilo zwaarder zijn dan normaal.