Ik drink elke dag een fruitshake. Is dat wel goed voor me?

Ik maak elke dag een fruitshake met bijvoorbeeld een banaan en een peer, of een appel en een peer. Soms een banaan, appel en meloen ofzo. Daar doe ik dan water en 0,25 liter drinkyoghurt bij.

Is dat wel goed voor me?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan je foto te zien kun je beter gewoon brokken eten en zo nu en dan een varkensoor.
Kimath
13 jaar geleden
het is in elk geval erg lekker, zo'n fruitshake :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en aan jouw foto te zien kan je beter je mond houden
Kimath
13 jaar geleden
@amie66: tegen wie heb je het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegen misterwrite
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amie66, waar is je gevoel voor humor? Ik moest er wel om lachen, om die opmerking van MisterWrite ;-)

Het beste antwoord

Ja. Regelmatig fruit eten is goed voor de gezondheid. Het is ook erg goed om het fruit te variëren. Lijkt me een prima gewoonte.

De drinkyoghurt die je erbij doet kan wel suiker(vervangers) bevatten, maar als je dat met mate inneemt is er geen probleem hoor. Fruitshakes zonder drinkyoghurt zijn trouwens ook erg lekker ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hartstikke goed, hoewel ik zelf de voorkeur geef aan fruit met een bite.
13 jaar geleden
ja, dat is juist hartstikke gezond!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker en gezond!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, elke dag fruit en groente is juist aanbevolen vanwege de vitamines, mineralen en vezels. Of je ze nu zo uit de hand eet of bij elkaar mengt en pureert/hakt.
Drinken moet je ook voldoende dus ik zou niet kunnen bedenken waarom dat niet gezond zou zijn.
Je wisselt het fruit ook af, dus alleen maar goed.
Wil je het echt goed doen, dan zou ik ipv de zoete (slechte suikers) drinkyoghurt eens gewone yoghurt zonder kunstmatige suiker nemen of karnemelk. Ik zou het ook af en toe eens afwisselen met fruit als salade gemaakt, met wat honing en citroensap. Gewoon voor de verandering en wat andere bestanddelen. Kauwen is nl. ook goed!
amc
13 jaar geleden
echt slecht zal het niet zijn, maar er zit natuurlijk wel suiker in. dus het kan schadelijk voor het gebit zijn. sinasappels schijnen een vrij hoge zuurgraad te hebben, zuren die lichaam ook weer moet afbreken lijkt me. verder heb ik ooit gehoord dat vitamine c kankerverwekkend zijn. goed al met al niet echt een gefundeerd antwoord... maar ik wou dat er ook een soort van negatief antwoord stond, waar dan dan in de reacties terdege kritiek ofwel bijval geleverd kan worden......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja lekker en gezond
je wordt minder snel ziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je fruit eet of pureert en het verdund drinkt maakt niets uit. Je krijgt op beide manieren alle voedingsstoffen inclusief de vezels binnen.

Hou er alleen rekening mee dat fruit nogal wat suiker bevat. Die moet je optellen bij je totale intake aan calorieën. Door fruit te eten, al dan niet als shake, loopt die optelsom niet zo snel op maar met vruchtensappen, waar vaak de vezels aan onttrokken zijn, krijg je al gauw het equivalent van een stuk of acht vruchten binnen. Dat tik nogal aan qua suikers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's hartstikke goed: 2-3 stuks fruit per dag heeft je lichaam nodig.
Maakt niet uit HOE je ze neemt.
Die drinkyoghurt zou je misschien ook es kunnen vervangen door gewone yoghurt of melk.
In drinkyoghurt zitten wel zoetstoffen en andere toegevoegde zaken en die zijn wat minder gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe voel je je tegenwoordig? Goed, uitstekend of in topform.
Goed: doordrinken van dat spul. Uitstekend: rustig doorgaan met drinken. In topform: iets rustiger aan, maar toch doorgaan.
En denk er aan: overvloed schaadt.