Kon de hele tijd, EHEC kwam niet van komkommers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nog een reden voor de min?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen. van mij krijg je een plus, ik heb ook gewoon komkommers gegeten, maling aan de paniekzaaierij :)
Hoezo, had je iets aan je tanden, dan?
In Nederland is er nooit een waarschuwing geweest tegen het eten van komkommers, en uiteindelijk is ook gebleken dat zelfs de verdachte Spaanse komkommers niks te maken hadden met de hele EHEC-crisis, maar dat de bacterie op kiemgroenten zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is wel veel paniek gezaaid om de komkommers (leuk woord, hoe vaker je het typt, hoe raarder het wordt :P )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
c+
Er is niet aangetoond dat komkommers met de EHEC besmet zijn geweest. In die zin is het weer veilig om komkommers te eten. Het was volgens mij de tauge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was al een tijdje ontkracht dat komkommers de oorzaak waren van de EHEC uitbraak. Je kunt dus zonder problemen komkommers eten. Wel goed wassen en het liefst schillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 5 juni jl. werd al bekend gemaakt dat komkommers niet de bron van de besmetting waren, er werd toen een korte tijd aangenomen dat het taugé zou kunnen zijn maar ook dat is alweer van de baan. Ze blijven zoeken.

Eet zoveel komkommers als je wilt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Dan zou ik als ik jou was dit eens lezen over tauge
http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=71695
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gut, dan loop ik alweer achter de feiten aan, ik baseerde me op deze berichten http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenschap-Gezondheid/article/detail/2442129/2011/06/06/Nog-geen-bewijs-voor-tauge-als-EHEC-besmettingsbron.dhtml
ja, maar ik zou nog geen taugé of tuinkers oid proberen te eten. daarvan is namelijk nog niet bewezen of er geen EHEC besmetting op zit