Je bedoelt meer calorieën?

Dat komt omdat een mannenlichaam uit meer spierweefsel bestaat dan een vrouwenlichaam. Spieren verbruiken nu eenmaal veel meer energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mannen groter zijn en meer spierweefsel hebben dan vrouwen. Gemiddeld genomen dan.
En spierweefsel verbruikt meer calorien dan vetweefsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij kerels, veel harder (moeten ) werken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen doen meer. (Daarom hebben ze meer spieren - dat is een gevolg, en geen _oorzaak_ voor 'meer energie nodig hebben'!)
Mannen _moeten_ ook meer doen, anders zijn ze niet aantrekkelijk voor vrouwen. Evolutie. Als je niet breed geschouderd en gespierd bent, heb je minder kans op nakomelingen. Vrouwen willen zich veilig voelen en de man moet de (te krijgen) kinderen kunnen beschermen.
Gevolg: mannen die kleiner van stuk zijn dan vrouwen, hebben relatief minder kans om nakomelingen te krijgen (die ook klein zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Mannen doen echt niet meer dan vrouwen! Ik denk toch echt dat vrouwen met kinderen, een huishouden en een baan toch langer in touw zijn en meer dingen moeten doen dan mannen, die in het algemeen na een dag werken niet nog eens na hun werk bezig zijn om het huishouden op orde te houden, de was te doen, te strijken, de spullen voor de kinderen klaar te leggen en waar ze nog meer niet aan toe kwamen omdat ze moesten werken. De man die jij beschrijft moet hooguit veel doen in de sportschool om er zo uit te zien als volgens jou nodig is om nakomelingen en een vrouw te krijgen. Breed en gespierd maakt trouwens nog geen goede beschermer waar je je als vrouw veilig bij kunt voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@apo:
De vraagsteller ging uit van gemiddelden. Mijn antwoord ook. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, en soms zijn er heel veel uitzonderingen. Dat doet verder niks af aan mijn antwoord. @amc:
Als je meer eet, moet je ook meer verbranden. Dat kan toch niet anders? (Natuurkunde.)
Dat kan alleen als je meer doet (daarbij bedoel ik: meer kracht zetten op een dag. Wederom: allemaal gemiddelden.), als man zijnde. (Bijv. zwaardere dingen tillen - ik noem maar iets.) "Breed en gespierd maakt trouwens nog geen goede beschermer waar je je als vrouw veilig bij kunt voelen."
In elk geval toch wel voor minimaal 50% van de vrouwen geldt dat wel. Anders zouden mannen niet groter zijn dan vrouwen.
Dus wederom: ik heb 't over gemiddelden. Net zoals de vraagsteller.
Vrouwen verbranden doorgaans minder calorieën dan mannen omdat ze:

•Lichter zijn: hoe zwaarder je bent, hoe meer calorieën je verbrandt.
•Minder spieren hebben: hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je verbrandt. Vrouwen hebben over het algemeen meer vet en minder spieren dan mannen.

Dat is het! Er is niet een magisch kenmerk dat maakt dat vrouwen minder calorieën verbranden dan mannen. Een man en een vrouw die beiden 70 kilo wegen met een vetpercentage van 15%, zullen beiden hetzelfde aantal calorieën verbruiken.