Waarom krijg je nooit dezelfde smaak als je thuis shoarma bakt dan wanneer je het bij de shoarmazaak haalt? Heeft hij een geheim ingrediënt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (3)

Dat heeft vooral te maken met het gebruik van (of in thuissituatie liever gezegd: het missen van) de juiste kruiden.

Toegevoegd na 10 minuten:
Kleine tip: om je eigen shoarma heerlijk te maken, kan je gebruiken maken van deze kruiden/specerijen (naar believen): zwarte peper, kaneel, koriander, kruidnagel, kardemom, gember en knoflook. En nog een sinaasappelschilletje om het lekker fris te maken!

Toegevoegd na 10 minuten:
gebruiken maken = gebruik maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste is shoarma van de shoarmazaak geen varkensvlees en in de winkel wel. Daar heb je het grootste smaakverschil!

Daarnaast wordt de shoarma aan een spit gegrild en dan pas gesneden. Van de winkel is het gewoon sliertjes varkensvlees met kruiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grill van de shoarmazaak is ongeveer 500 graden, dat lukt je met thuisapparatuur nooit.
paulus811