Waar is biologisch voedsel te bestellen, dat net zo duur (of zelfs nog goedkoper is dan in de 'gewone' supermarkt)?

n.a.v. een reactie op gv 'Als je biologisch via internet besteld, of bij de biologische boer of supermarkt koopt, is het soms zelfs goedkoper dan niet biologische producten.'

http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-verhouding-weinig-mensen-biologisch.98649

Toegevoegd na 4 minuten:
jeetje, wat slecht geformuleerd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik zie dat ik die vraag beantwoord heb. ;-)

Het gaat erom wat je koopt en wanneer je iets koopt.
Er zijn een aantal biologische webwinkels waar je biologische producten kunt bestellen.
Als je van het seizoen en producten in de aanbieding bestelt en alleen datgene koopt wat je ook echt nodig hebt, dan kun je goedkoper uit zijn dan je wekelijkse boodschappen bij de supermarkt. Ik zeg kán, want als je al bewust inkopen doet dan bespaar je misschien niet zo veel of ben je misschien iets duurder uit.

Wanneer je al het onnodige zoals, koek, chips, dure zakjes saus, snoep, frisdrank enz. loslaat, ben je goedkoper en gezonder uit.

Een biologische boerderij is vaak wel goedkoper dan een bio-winkel. Je hebt er wel minder keus, maar je eet van het seizoen, wat weer goed voor je is.

Waar ik wel eens bestel is: https://www.ekotwente.nl/page/8/Start/58.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Besef dat goedkoop, duurkoop kan zijn.
En besef dat je kunt kiezen voor voeding of vulling.

Ik koop al een half jaar bijna al mijn eten bij de biologisch-dynamische boerderij, en heb niet de indruk dat ik echt veel duurder uit ben.

Vroeger liep ik bij de supermarkt elke week met een kar vol spullen de deur uit. Tegenwoordig past alles in een grote zak, en ik heb geen honger.

En als ik iets wil weten over de voeding die ik koop, staat de boerin klaar om me er alles over te vertellen.
Vraag maar eens bij de kassa van de supermarkt waar je eten vandaan komt....:))
Ze weten het gewoon niet. Melk komt uit een fabriek en wat is een koe ook al weer??

Zorg gewoon dat je vaste klant wordt bij een biologische boer, en weet dat je een eerlijke prijs voor je eten betaalt.
Bij die supermarkt met al zijn goed doordachte verleidingen ben je echt niet goedkoper uit.
Je koopt er gewoon heel veel dingen die je feitelijk niet nodig hebt. Een supermarkt is een heel goed doordacht concept om jouw portemonnee leeg te krijgen.

Bij de biologische boer ben je uiteindelijk gewoon goedkoper uit en een stuk gezonder ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar heb je zeker een punt. Echter heb ik gewoon niet een heel hoog inkomen momenteel, maar is het zeker zo dat als je in de supermarkt bent, je vaak allemaal dingen meeneemt die niet nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Een supermarkt is een heel goed doordacht concept om jouw portemonnee leeg te krijgen."
Klopt als een bus!
De kans is zeer klein dat biologisch voedsel goedkoper wordt dan normaal voedsel, om de simpele reden dat de boeren dan helemaal niks meer verdienen, want er is erg veel nodig om zo biologisch mogelijk te leven. Lijkt mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt de antwoord op je vraag, wel de oplossing op je probleem. Groente en fruit kan je heel goedkoop, zelf, biologisch telen. Let er bij fruit vooral op dat je rassen hebt die niet ziek worden: dat zijn speciale rassen voor biologische teelt. Een volkstuintje kan je overal vinden en kan best veel opleveren. Moet je natuurlijk wel een beetje tuinieren!

Overzicht van biologische appelrassen:
http://www.fruitbomen.net/informatie/eco-appels.php