Wat is het aller-gezondste eten dat er bestaat (wat ook nog een beetje eetbaar is.)

Ik wil graag weten wat het allergezondste eten is wat er bestaat, wat ook een beetje eetbaar is, ik wil graag ontdekken of heel erg gezond ook lekker kan zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (17)

fruit in het algemeen ,groente alle soorten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aller-gezondste eten is gevarieerd en matig eten.
rose
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
juist...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje!
wheatgrass
ik heb gelezen dat het meer dan wat ook beschermende stoffen bevat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meer onderzoeken die aantonen dat tarwegras (ook in de vorm van sap) helemaal niets voor je doet dan onderzoeken die 'bewijzen' dat het iets goeds voor je doet.
Mensen zijn geen koeien.
Amadea
12 jaar geleden
In Noord-Korea eten momenteel mensen gras omdat ze niks anders hebben.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gras is niet te verteren, het vult en kan daarna ernstige problemen geven (verdiep je maar eens in hoe een koe gras verteert). De tarwegrastrend zegt dat je eerst tarwe moet laten groeien, dan die kiemen (na een dag of 10) moet vermalen en het sap moet drinken.
Maar als je er in gelooft, wie weet.
Appels zijn gezond als je ze wast.
Verder zijn bonen heel erg goed voor je (bruine)
Maar eet gevarieerd 2 stuks fruit en 2 ons groenten per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appels zijn vergeleken met ander fruit geen toppers. Weinig vitamine C en veel suikers.
Niet dat ze niet gezond zijn hoor, maar er zijn veel andere soorten fruit die gezonder zijn.
Vitamine pillen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles wat niet bewerkt is dus als eerste niks wat uit een fabriek komt, geen ingredientenlijst en al helemaal niet met ingredienten die je niet kan uitspreken. maar alle groente en tomaat is gezond en van het fruit zijn blauwe bessen heel gezond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allergezondste eten is mediterraan eten:

Mediterraan eten is het allergezondste dieet
Veel voedingsdeskundigen zeggen dat het mediterrane dieet de allergezondste manier van eten is. Nu blijkt ook dat mediterraan eten leidt tot een stijging van goed cholesterol.

Olijfolie bevat goede enkelvoudig onverzadigde vetten
Veel verschillende soorten vis, veel fruit, groentes, graanproducten, peulvruchten, noten, olijfolie en een glaasje wijn per dag. Vlees staat niet zo vaak op het menu. Dat zijn de kenmerken van het mediterrane dieet. Mensen rond de Middellandse Zee hebben minder slecht cholesterol (LDL) in hun bloed, dat was al langer bekend. Nieuw is dat mediterraan eten er ook voor zorgt dat het peil van goed cholesterol (HDL) juist stijgt. En daarmee is de toppositie nog eens versterkt van het mediterrane dieet als allergezondste manier van eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Leuk om te lezen, en het is nog lekker ook :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja toch, wat wil je nog meer?
Amadea
12 jaar geleden
Nadeel van dat mediterrane eten is dat je als vrouw vanaf je dertigste al langzamerhand uitdijt...
Alles met mate, in grote hoeveelheden is niks gezond!

Maar ik stem op eieren. Genoeg voedingsstoffen om van een enkele cel een kuikentje of ander dier te maken. Alle stoffen die je nodig hebt, zitten in eieren, en het geneuzel over cholesterol is al achterhaald.

Groenten en fruit zijn ook gezond, maar vaak niet zo volledig als eieren.

Toegevoegd na 15 minuten:
En hennep, vind ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon BIOLOGISCH fruit. Op onbiologisch zit altijd een beetje gif.(bespoten)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1 !
Pommesteen / granaatapel is het gezondste fruit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begint je dag met een bruine boterham met een beetje halvarine boter en beleg naar keuze. Jam of kaas of vleeswaren. Met je glaasje jus d orange en om 10 uur neem je ene kop thee met een stuk fruit. een kiwi of een sinaasappel om 12 uur neem je weer wat brood en een kopje drink boullion voor het zout gehalte. En om 3 uur neem je weer een kop thee met een vezelrijke reep. En dan s avonds om 6 uur neem je een bord met warm eten. aardappels groente en vlees of vlees vervangende producten. Je toetje is ook heel belangrijk voor je calcium. En melken water drinken tussen door om je vocht en calcium gehalte op peil te houden is ook heel gezond.
Het eerste wat in mij opkwam was een paprika. Dat schijnt toch zo gezond te zijn. Maar als je iedere dag alleen maar paprika s gaat zitten eten, lijkt me dat niet echt gezond meer. Daarom is een combinatie van verschillende etenswaren het gezondste. Dus gewoon iedere dag Zuivel/groente fruit/vezels/vlees vis of soja producten eten en dan ben je heel gezond bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaas is niet echt gezond beleg. Jam alleen als er geen toegevoegde suiker in zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kaas is zeker gezond, vetgehalte en calcium! Enkel is het beter 's middags warm te eten, zoals ze zeggen: Eet zoals een koning 's ochtends, een koopman 's middags en een arme 's avonds!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaas bevat veel verzadigd vet en zout, bevat wat transvet, bevat vergeleken met melk weinig B-vitamines en vergeleken met vlees heel weinig ijzer. Gezondheidsinstanties raden aan de hoeveelheid kaas te beperken.
Ik zeg niet dat kaas enorm ongezond is, maar het is echt geen gezond eten, en behoort dus absoluut niet tot het allergezondste eten (wat de vraag was).
Goji bessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sushi met soy sauce.. Enkel spijtig dat er bijna geen vissen meer in de oceanen zwemmen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dadels zitten boordevol vitaminen en mineralen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zomerse salade?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In broccoli zit een negatief aantal calorieën, dat wil zeggen dat er wel calorieën inzitten maar dat je meer calorieën gebruikt bij de vertering van broccoli. Er zijn mensen die het niet lekker vinden, maar er zijn best lekkere recepten te vinden op het internet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij eetbaar vindt zul je toch echt zelf moeten bepalen.

Maar in de volgende lijst staan wel een aantal goede suggesties:

http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/top_10_gezonde_voeding.php