Ik ben gek op pindakaas en Calve is mijn favoriet omdat ie smeuig is, en goed smeert. Maar is die pindakaas nu veranderd?

Andere pindakazen ook weleens gehad, maar die beviel niet. Eerst viel het me op dat de potten kleiner zijn geworden, tenzij dat per winkel anders is? Is wel jammer want ik deed er lang over.
Ik koop het vaak bij de Aldi, nu wilde ik het laatst weer kopen staat er iets anders op ''Helaes'' is nu alleen de titel veranderd of meer?
Want iemand van de winkel zei dat hetzelfde was maar een ander titel.
Alleen zie ik in andere winkels nog wel het Calve merk staan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, voor zo ver ik weet zit de pindakaas van Calvé al heel lang in potten van ofwel 350 gram of 600 gram. Dat is al heel lang zo. Er zijn wel wat varianten bij gekomen in de loop der jaren: een light versie, een creamy versie, de pindakas met stukjes noot etc... Het zal wel een beetje aan de winkel liggen welke potten ze allemaal verkopen. Een grotere supermarkt heeft nu eenmaal meer keuze. De pindakaas van de Aldi heeft echt niets te maken met de pindakaas van Calvé. Ik weet wel dat pindakaas van de Aldi is veranderd. Wat dat betreft heb je wel gelijk. Lees bij de bron maar een klacht hierover.....

Bronnen:
http://www.klacht.nl/2012/04/helaes-pindak...

Ik heb toevallig vanmorgen nog een aantal potten pindakaas in mijn handen gehad. Op Calvé na stuk voor stuk met toegevoegde kunstmatig geharde plantaardige vetten. Die hartziekte veroorzakende troep hoef ik niet. Calvé heb ik ook maar laten staan vanwege de suiker, hoewel dat in de gewone pindakaas niet zo gek veel is. Die zou je dus gerust kunnen nemen. Maar ik ga de komende week maar weer eens naar de natuurvoedingswinkel. De pindakaas daar bestaat uit gemalen pinda's met zeezout.

Ik heb nog nooit Calvé gezien bij de Aldi, zij verkopen geen A-merken (al willen ze dat in de toekomst wel doen geloof ik). Bij andere supermarkten verkopen ze wel gewoon Calvé pindakaas, ik geloof ik 2 verschillende maten: klein en normaal. Ik heb het ook wel eens groter gezien maar dat was geloof ik bij een groothandel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100